ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 آبان 1389     |     کد : 10814

جرم‌خيزترين استان‌هاي كشور

سردار نوروزي گفت: در ترور استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كردستان و آذربايجان غربي حرف اول را مي‌زنند. رئيس پليس پيشگيري البته هيچ اشاره‌اي به آمار تجاوز به عنف‌هاي صورت گرفته در كشور نكرده بود آماري كه پيش‌تر منتشر مي‌شد.

سردار نوروزي گفت: در ترور استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كردستان و آذربايجان غربي حرف اول را مي‌زنند. رئيس پليس پيشگيري البته هيچ اشاره‌اي به آمار تجاوز به عنف‌هاي صورت گرفته در كشور نكرده بود آماري كه پيش‌تر منتشر مي‌شد.
روزنامه تهران امروز نوشت:
تهران در زمينه مفاسد اجتماعي مقام اول،‌ اصفهان ركوددار قتل و سيستان و بلوچستان بيشترين آمار ترور را در كشور دارند. اين حرف‌هاي رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي است كه ديروز در جمع خبرنگاران به آن اشاره كرد. اين مقام مسول در تشريح اين آمار افزود: تهران در بين 32 استان كشور حرف اول را در مفاسد اجتماعي مي‌زند و پس از آن اصفهان و مازندران در رتبه‌هاي بعدي هستند. اين مقام نيروي انتظامي تصريح كرد كه بايد براي مبارزه با مفاسد اجتماعي بر روي اين استان‌ها تمركز كنيم. در پرونده قتل نيز استان‌هاي اصفهان، تهران بزرگ، خوزستان و سيستان و بلوچستان حرف اول را مي‌زنند.
سردار نوروزي گفت: در ترور نيز استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كردستان و آذربايجان غربي حرف اول را مي‌زنند. رئيس پليس پيشگيري البته هيچ اشاره‌اي به آمار تجاوز به عنف‌هاي صورت گرفته در كشور نكرده بود آماري كه پيش‌تر منتشر مي‌شد.
وي اظهار داشت: طي سال جاري 61 تن مواد مخدر توسط پليس پيشگيري كشف شده اين در حالي است كه در 6 ماه اول سال 88 پليس پيشگيري توانسته بود 111 تن مواد مخدر كشف كند. سردار نوروزي با مقايسه آمار 6 ماهه اول سال 88 و 89 گفت: طي اين مدت تماس‌هاي فوريت‌هاي پليسي 9 درصد افزايش داشته و 20 ميليون و 8 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده است.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: 6 ميليون و 900 هزار تماس عملياتي شده است و 6 ميليون تماس ديگر نيز تماس‌هاي مشاوره‌اي بوده است. رئيس پليس پيشگيري به اقدامات قضايي در 6 ماه اول امسال اشاره كرد و گفت: يك ميليون و 400 هزار پرونده از كلانتري‌هاي كشور تشكيل شده است كه 180 هزار پرونده آن به واحدهاي مشاوره در كلانتري ارجاع شده است. سردار نوروزي در ادامه افزود: از مجموع 180 هزار پرونده ارجاعي به واحد مشاوره‌ در كلانتري‌ها 94 هزار مورد آن به صلح و سازش رسيدند. وي اظهار داشت: ابلاغ قضايي امسال 6 ميليون و 800 هزار مورد توسط نيروي قضايي انجام شده اين در حالي است كه اين ميزان سال گذشته 7 ميليون و 300 هزار بوده است.
اين مقام نيروي انتظامي گفت: مأموران پليس طي اين مدت 710 هزار بدرقه متهم نيز انجام دادند و در مجموع 10 ميليون خدمت قضايي توسط پليس پيشگيري انجام شده است.
سردار نوروزي گفت: در 6 ماه اول امسال 382 هزار نفر در موضوع سرقت دستگير شده‌اند و در بحث افزايش كشف سرقت نيز 8 درصد رشد را شاهد هستيم. رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي نيز گفت: ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي پليس پيشگيري موفق به كشف 20 تن مواد مخدر شده‌اند. سردار نوروزي گفت: ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي پليس پيشگيري موفق به كشف 119 هزار تن مشروبات الكي طي 6 ماه گذشته شد‌ه‌‌اند و 4 ميليون كالاي قاچاق و 15 ميليون و 11 هزار كالاي ضد فرهنگي نيز كشف شده است. اين مقام نيروي انتظامي گفت: طي اين مدت 208 قبضه سلاح كشف شده و 6 هزار و 318 تبعه بيگانه نيز دستگير شده است. اين مقام نيروي انتظامي خواستار تشكيل يگان حفاظت در قوه‌قضائيه شد و افزود: آموزش‌هاي قضايي در استان‌ها اقدام بسيار ارزنده‌اي بود كه به اجرا درآمد. سردار نوروزي گفت: در حال حاضر 33 هزار نگهبان محله در كشور فعاليت مي‌كنند.
اين در حالي است كه معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی چندي پيش از حجم 30 درصدي قتل‌هاي خانوادگي در پرونده‌هاي دادگاه كيفري خبر داده بود. سرهنگ مصطفايي گفته بود حدود 30 درصد از قتل‌های کشور مربوط به مواردی است که بین متهم و قربانی نسبت نزدیکی فامیلی وجود دارد که این درصد در مقاطع زمانی مختلف و متناسب با شرایط نوسان مختصری داشته است. سرهنگ مصطفایی افزوده بود: در شش ماهه اول امسال حدود 65 درصد از قتل‌های خانوادگی بدون برنامه‌ریزی‌ قبلی به وقوع پیوسته است که بر اساس آن متهم قصد کشتن مقتول را نداشته و در یک نزاع با توسل به خشونت مرتکب قتل شده است. به گفته اين مقام انتظامي سهم وقوع قتل‌ها خانوادگی به وسیله سلاح سرد در شش‌ماهه امسال حدود 47 درصد بوده است و بیشترین قتل‌های خانوادگی به وقوع پیوسته در شش‌ماهه امسال مربوط به قتل زن توسط شوهر است كه در این مدت حدود 18 درصد از قتل‌های خانواگی مربوط به قتل زن توسط شوهر بوده است. مصطفایی علل حدود 36 درصد از قتل‌های خانوادگی ناشی از اختلاف‌های خانوادگی و حدود 21 درصد دیگر ناشی از مسائل اخلاقی دانسته بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode