ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 آبان 1389     |     کد : 10759

مدرس نخستين دوره آموزش فيلمنامه‌نويسي قرآن كريم: هنر قرآني در تعديل هنجارهاي اجتماعي نقش بسزايي دارد

مدرس نخستين دوره آموزش فيلمنامه‌نويسي قرآن كريم گفت: هنر قرآني در هموار كردن مسير و تعديل هنجارهاي اجتماعي نقش بسزايي دارد.


مدرس نخستين دوره آموزش فيلمنامه‌نويسي قرآن كريم گفت: هنر قرآني در هموار كردن مسير و تعديل هنجارهاي اجتماعي نقش بسزايي دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، عبدالهادي صورتي با اشاره به رسالت هنر ارزشي در سوق دادن انسان به سمت سعادت دنيوي و اخروي خاطرنشان كرد: ارائه مفاهيم ارزشي در قالب هنر مي‌تواند موجب پذيرش بيشتر شعائر ديني شود.
وي افزود:‌ قرآن كتابي كامل و جامع بوده و در برگيرنده تمام ابعاد زندگي بشر است و عمل به آموزه‌هاي آن به تنهايي مي‌تواند انسان را در مسير سعادت هدايت كند.
اين فيلمنامه‌نويس و كارگردان سينما با اشاره به محتوا و غناي داستان‌هاي قرآني گفت: با توجه به اينكه اصول، قواعد و مباني داستان‌هاي قرآني بسيار متقن و مستحكم است اگر هنرمندي با اشراف كامل اقدام به بهره‌جويي از اين مطالب كند، مي‌تواند آثاري فاخر و ماندگار ارائه كند.
صورتي گفت: براي عملي كردن هنر ارزشي و قرآني نيازمند بهره‌گيري همزمان از عالمان ديني و حوزوي همچنين هنرمندان آكادميك هستيم.
وي با اشاره به پوشش و فراگيري رسانه‌ها و در راس آن سينما و تلويزيون و تاثير شگرف آن در مخاطبان خواستار دقت و تامل بيشتر مسئولان در انتخاب نويسندگان و سازندگان فيلم‌هاي ارزشي از لحاظ محتوا و ساختار شد.
صورتي افزود:‌ برگزاري دوره‌هاي آموزش فيلمنامه‌نويسي قرآني موجب جريان‌سازي فرهنگي و تشويق علاقمندان به ساخت فيلم با مضامين قرآن كريم مي‌شود.
وي همچنين تاكيد كرد:‌ اين دوره‌ها موجب نشر و استفاده از مفاهيم ارزشمند قرآن كريم و تعميق رابطه هنرمندان با اين مفاهيم حيات‌بخش مي‌شود.
عبدالهادي صورتي مدرس نخستين دوره آموزش فيلمنامه‌نويسي قرآن كريم در تبريز است.
اين دوره كه با هدف فراهم كردن بستر لازم براي آشنايي بيشتر هنرمندان علاقمند به ساحت مقدس قرآن كريم و همچنين علاقمندان به ورود به عرصه هنر طراحي و تشكيل شده بود با استقبال خوبي روبه‌رو شد.
عبدالهادي صورتي متولد 1329و فوق‌ليسانس ادبيات عرب است.
وي بيش از 20 سال است كه در عرصه ترجمه فعاليت كرده و ترجمه اغلب سريال‌هاي عربي همچون بازگشت به سوي حيفا،‌ مستند روح‌الله و... بر عهده وي بوده است.
وي همچنين نويسنده فيلمنامه حضرت مسيح، گريه نكن سرزمين من و مشاور چند سريال و فيلم بوده و بيش از 20 سال سابقه تدريس در عرصه فيلمنامه‌نويسي را دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode