ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1389     |     کد : 10750

طبق فقه شافعی نماز جمعه بدون ذكر نام علی(ع)، فاطمه(س) و فرزندانشان باطل است

حضرت علی(ع) خلیفه چهارم ماست و ما به فتوای وی عمل می كنیم.

 حضرت علی(ع) خلیفه چهارم ماست و ما به فتوای وی عمل می كنیم.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی اجتهاد؛ «دكتر محمد كرمی‌راد» نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‏ترین عامل اختلاف بین شیعه و سنی در دوران متمادی اهانت به مقدسات بوده وگرنه جنگی در میان نبوده و تنها این لفظ‌ها باعث اختلافاتی شده است.
وی افزود: بین شیعه و سنی جنگی مانند جنگ‌های صلیبی وجود نداشته است، اما متاسفانه دشمنان اسلام از این موضوع سوءاستفاده‌های بسیاری كرده اند. رهبری با شهامت فتوا دادند كه اهانت به مظاهر اهل سنت حرام است، فعل حرام نیز مستوجب مجازات تعزیر و یا حد است. این پدیده بسیار مهمی در نظام و گفتمان اسلامی و نقطه امیدی برای علمای اهل سنت و تشیع است و دهان افرادی را كه می‌خواستند از فضای كشور سوءاستفاده كنند و شیعه و سنی را در برابر یكدیگر قرار دهند، خواهد بست و تبعات مثبت بسیاری در بر خواهد داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: بسیار جای سؤال دارد كه چرا رسانه‌ها این موضوع را باز نكرده و آن را مطرح نكردند؟ چرا صدا و ‌سیما این فتوا را منتشر نكرد؟ چرا اصحاب جراید به سادگی از روی این موضوع مهم گذشتند؟ به شكلی كه بسیاری از علمای اهل سنت از این فتوای مهم بی‌اطلاعند و بسیاری از اهل سنت نیز از این موضوع اطلاعی ندارند. چرا از این موضوع مهم به سادگی گذشتند؟ این جای سوال دارد. به نظر می‏رسد این فتوا برای كسانی‌كه برخلاف نظر رهبری عمل می كنند خوشایند نبوده زیرا اگر بیان كنند باید تبعیت نیز كنند و در حال حاضر نمی‌خواهند از نظر رهبری تبعیت كنند. جا دارد صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در رساندن این پیام به گوش همگان و جلوگیری از ادامه تنش‌ها، نهضتی را شروع كنند.
كرمی‌راد در رابطه با محبت اهل‏بیت(ع) در بین اهل سنت هم گفت: حضرت علی(ع) خلیفه چهارم ماست و ما به فتوای وی عمل می كنیم، در نماز جمعه به ایشان درود می‌فرستیم و حذف نام ایشان طبق فقه شافعی ناقض خطبه‌های نماز جمعه است. همچنین حذف نام حضرت فاطمه(س) و فرزندانش ناقض خطبه جمعه است. این موضوع از ابتدای اسلام در اهل سنت وجود داشته است كه توهین به خاندان پیامبر اكرم(ص) حرام است. خاندان پیامبر متعلق به تمام مسلمانان و از مقدسات اهل سنت هستند و هیچ یك از اهل سنت به این خاندان اسائه‏ی ادب نمی‌كند.

 منبع: خبرگزاری ابنا


نوشته شده در   سه شنبه 4 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode