ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 آبان 1389     |     کد : 10703

معلمان روباتيک درس مي‌دهند

دبستان هاي کره جنوبي از معلمهايي غير عادي براي تدريس زبان به دانش آموزان استفاده مي کنند، معلم هايي پلاستيکي و مملو از مدارهاي الکترونيکي که با اتصال به يک معلم در نقطه اي ديگر از جهان به دانش آموزان انگليسي درس مي دهد.


 دبستان هاي کره جنوبي از معلمهايي غير عادي براي تدريس زبان به دانش آموزان استفاده مي کنند، معلم هايي پلاستيکي و مملو از مدارهاي الکترونيکي که با اتصال به يک معلم در نقطه اي ديگر از جهان به دانش آموزان انگليسي درس مي دهد.
به گزارش مهر، کره جنوبي در حال تبديل شدن به يکي از متفاوت ترين کشورهاي جهان است، با داشتن چنان سرعت پهناي باند و پيشرفت در زمينه هاي علمي و تکنولوژيکي متفاوت حتي کلاس هاي درسي نيز در اين کشور رنگ و بويي ديگر به خود گرفته اند.
در يک کلاس درس معمولي در کره جنوبي، دانش آموزان پشت نيمکت هاي خود مشغول مطالعه هستند و معلم نيز در حال اعلام کردن دستور العمل ها است اما بر خلاف معلم هايي که در ذهن داريد، معلم اين کلاس از پلاستيک و مدارهاي الکتريکي و رايانه اي ساخته شده است. اين يک فيلم علمي تخيلي نيست اين يک کلاس زبان انگليسي در شهر ساحلي ماسان در کره جنوبي است که تدريس در آن به عهده روباتي به نام Engkey گذاشته شده است.
دانش آموزان دو دبستان کره جنوبي به منظور عملي شدن بخشي از پروژه اي آزمايشي که توسط دولت کره جنوبي آغاز شده، با معلماني روباتيک سر و کار داشته و از آنها زبان مي آموزند.
در کره جنوبي مملو از تکنولوژي، روباتها خدمات آموزشي متعددي ارائه مي کنند و دولت نيز در تلاش است برنامه تدريس روبات ها يا R-Learning را هرچه بيشتر توسعه دهد به گفته «مان-تيک چوي» از مهندسان ارشد تحقيقاتي در موسسه علوم و تکنولوژي کره جنوبي، ارزيابي هاي دولت اين کشور نشان داده که سيستم هاي آموزشي روباتيک در بالابردن علاقه و ايجاد انگيزه آموختن زبان انگليسي و بهبود دادن مهارتهاي زبان انگليسي در دانش آموزان بسيار تأثير گذارند.
بر همين اساس ، قرار است تا پايان سال جاري حدود 36 دستگاه معلم روباتيک Engkey در 18 دبستان شهر «ديگو»ي کره جنوبي به منظور آموزش زبان انگليسي به دانش آموزان به کار گرفته شوند.
Engkey به يک معلم غير روباتيک در خارج از کلاس اتصال داشته و توسط وي از راه دور کنترل مي شود، به شکلي که صورت او بر روي نمايشگر روبات ديده مي شود. در واقع اين روبات مي تواند دانش آموزان را به معلماني متصل کند که در نقاطي به دور دستي استراليا باشند.
در کنار محبوبيت بيش از اندازه در ميان کودکان ، روبات هاي تدريس از راه دور مي توانند در جبران کمبود نيروي معلم خبره و محلي انگليسي زبان به کره جنوبي کمک کند. روبات ها در کره جنوبي جايگزين معلم هاي واقعي نشده اند، بلکه تنها به عنوان دستيار به آنها کمک مي کنند.
نوعي ديگر از Engkey که رابط ميان معلم و دانش آموزان به شمار نمي رود، با استفاده از تکنولوژي شناخت صوت به دانش آموزان کمک مي کند تا تلفظ و مکالمه انگليسي را تمرين کنند. اين روبات تنها نوع روباتي نيست که در مدرسه ها به آموزش کودکان مي پردازد.
Genibo نام سگ روباتيکي است که در پيش دبستاني در شهر ديژئون به معلم در آموزش دادن به کودکان کمک مي کند. اين روبات با استفاده از برنامه تشخيص چهره از کودکان درباره حالات روحي آنها سئوال مي کند، اين روبات که در اصل به عنوان يک حيوان خانگي روباتيک ساخته شده بود، براي آموزش دادن حرکات موزون و ژيمناستيک به کودکان دوباره برنامه ريزي شده است.
کره جنوبي در نظر دارد 830 دستگاه از اين نوع روبات را تا پايان امسال در پيش دبستاني ها به کار بگيرد و در برنامه اي بزرگتر تمامي مهدکودک هاي کشور کره تا پايان سال 2013 به اين روبات تجهيز خواهند شد.
به گفته «چوي» به دليل وجود محدوديت هاي تکنولوژيکي در سيستم روبات ها ، اين ساخته هاي هوشمند نمي توانند در حال حاضر جايگزين انسان ها شوند و گمان نمي رود هرگز از چنين قابليتي برخوردار شوند.


نوشته شده در   دوشنبه 3 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode