ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 آبان 1389     |     کد : 10702

گوگل ايرت هم چيني شد

هيئتي دولتي در چين پايگاه خدمات آنلاين نقشه جهان را با هدف رقابت با خدمات نقشه برداري و مکان يابي ماهواره اي گوگل ايرت ارائه کرد. رويدادي که مي تواند براي ادامه ارائه خدمات گوگل در اين کشور مشکلات بيشتري به وجود آورد.

 هيئتي دولتي در چين پايگاه خدمات آنلاين نقشه جهان را با هدف رقابت با خدمات نقشه برداري و مکان يابي ماهواره اي گوگل ايرت ارائه کرد. رويدادي که مي تواند براي ادامه ارائه خدمات گوگل در اين کشور مشکلات بيشتري به وجود آورد.
به گزارش مهر، گوگل و چين از سال گذشته تا به حال، زماني که حمله شديد سايبري از سوي چين گوگل را بر انگيخت تا خدمات جستجوي خود را در اين کشور متوقف کند با يکديگر درگير بوده اند.
نقشه جهان توسط هيئت دولتي اکتشاف و نقشه برداري ارائه شده و از طريق آدرس www.tinditu.cn قابل دسترس است. صفحه اول اين وب سايت نمايي وسيع از ديوار چين است که بر فراز آن ابرهايي به شکل قاره ها قرار گرفته اند.
شرکت گوگل براي کسب امتياز ارائه خدمات نقشه آنلاين در چين اقدامي نکرده بود اما خدمات نقشه آنلاين اين شرکت از رايانه هاي کاربران چيني قابل دسترسي است.
مقرراتي که به واسطه هيئت اکتشاف و نقشه برداري چين اعلام شده شرکت هاي اين کشور را موظف مي کند براي تهيه و ارائه خدمات آنلاين نقشه مجوز کسب کنند و پس از کسب مجوز، شرکت ها مي توانند سرورهاي نقشه را در وضعيت ذخيره سازي اطلاعات در اختيار داشته باشند.
وب سايت اشتراک فايل هاي ويديويي گوگل، يعني يوتيوب و وب سايت اشتراک تصويري اين شرکت، پيکاسا هر دو در چين مسدود هستند و گاه دسترسي به خدمات اسناد گوگل نيز در اين کشور دشوار است. جستجوهاي اينترنتي در اين کشور در حال حاضر به موتور جستجويي در هنگ کنگ هدايت شده اند.
برنامه نقشه هاي آنلاين چين تصاويري از ارتفاع بالا را از کشورهاي خارجي ارائه مي کند و امکان بزرگنمايي بر روي تصاوير آن بسيار محدود است، يعني با بزرگنمايي بيش از اندازه تنها صفحه اي خالي و سفيد در برابر چشمان کاربران ظاهر خواهد شد.
سيستم نقشه برداري در چين تحت نفوذ مستقيم محدوديت هاي مخفيانه دولتي است که اين نفوذ براي بسياري از شرکت هاي معدني که در جستجوي نقشه هاي دقيق و با کيفيت از مناطق مختلف زمين هستند، دردسرهاي فراواني را به وجود آورده است.


نوشته شده در   دوشنبه 3 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode