ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 آبان 1389     |     کد : 10617

رهیافتهایی به قرآن

چاپ اول کتاب "رهیافتهایی به قرآن" به کوشش جرالد هاوتینگ و عبدالقادر شریف و همت جمعی از مترجمان همراه با ویرایش مهرداد عباسی در دو هزار نسخه و 487 صفحه از سوی مؤسسه انتشارات حکمت منتشر شده است.

چاپ اول کتاب "رهیافتهایی به قرآن" به کوشش جرالد هاوتینگ و عبدالقادر شریف و همت جمعی از مترجمان همراه با ویرایش مهرداد عباسی در دو هزار نسخه و 487 صفحه از سوی مؤسسه انتشارات حکمت منتشر شده است.
خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: تفسیر و علوم قرآنی در طول چهارده قرن گذشته اصول، روشها، گرایشها و نتایج متفاوت و متنوعی را به خود دیده است. اگرچه تلاشهای جدید برای فهم قرآن نیز در کل مبتنی بر همین سنت کهن بوده است، در چند دهه اخیر برخی کوشیده‏اند با گسترانیدن قلمرو بحث و با بهره‏مندی از بینشهای حاصل از مطالعه تاریخ و نقد ادبی، رهیافتهایی جدید را پیش روی اهل تحقیق قرار دهند.
اصل انگلیسی "رهیافتهایی به قرآن" حاصل کنفرانسی با نام "چهارده قرن قرآن" است که در سال 1990 میلادی به همت مؤسسه مطالعات شرقی و آفریقایی در لندن برگزار شد. مجموعه مقالات این کنفرانس به کوشش جرالد هاوتینگ و عبدالقادر شریف گرد آمد و از سوی انتشارات راتلج در سال 1993 منتشر شد.
کتاب "رهیافتهایی به قرآن" شامل سیزده مقاله از محققان سرشناس مسلمان و غیر مسلمان در حوزه مطالعات قرآنی و اسلامی است که نمایی کلی از اهداف، روشها و موضوعات پژوهش را در دوره حاضر ترسیم می‏کند. رویکرد همه نویسندگان مقاله‏ها علمی و انتقادی است.
در مقالات این کتاب دو رویکرد اصلی را می‏توان برشمرد: نخست رویکرد نقد ادبی در بررسی قرآن و منابع تفسیری و دوم تنوع سبک و روش حتی در میان مؤلفانی است که رویکرد آنها ادبی است.
مقالات این کتاب به سه گروه قابل تقسیم است. بخش نخست شامل سه مقاله درباره سبک یا معانی خود قرآن است، ضمن اینکه نویسندگان به تفاسیر و تحقیقات موجود درباره موضوع مورد بحث نیز توجه داشته‏اند. شش مقاله بخش دوم جملگی به تجزیه و تحلیل شیوه‏های تفسیر قرآن در سده‏های میانی و دوره جدید اختصاص دارد. چهار مقاله بخش سوم نیز بیشتر بر دیگر منابع یا دیگر گونه‏های آثار اسلامی با تأکید بر ارتباط آنها با تفسیر قرآن متمرکز است.


نوشته شده در   شنبه 1 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode