ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 آذر 1397     |     کد : 186073

امام جمعه تبریز:

مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، آن‌ها را مجبور به پذیرش شکست می‌کند

امام حمعه تبریز گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت و نشان دهنده این است که اگر در برابر زیاده‌خواهی‌‌های آمریکا مقاومت شود، این کشور مجبور به پذیرش شکست می‌شود.


امام حمعه تبریز گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت و نشان دهنده این است که اگر در برابر زیاده‌خواهی‌‌های آمریکا مقاومت شود، این کشور مجبور به پذیرش شکست می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بنابه اعترافات مقامات غربی، نهادهای اطلاعاتی آمریکا از سال 2003 با هدف تضمین امنیت رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد بحران در سوریه بودند، طبق طبقه‌بندی پنتاگون، سوریه دولتی سرکش و پشتیبان تروریسم معرفی شد و کشورهای ایران، عراق و سوریه به عنوان کشورهای هدف، در اولویت تغییر رژیم قرار گرفتند.

وی با اشاره به خبر خروج نیروهای آمریکایی‌ها از سوریه، تصریح کرد: صحنه سوریه یکی از رسوایی‌های بزرگ برای آمریکا بوده است، آمریکا در سال ۸۹، با همدستی گروه‌های تروریستی مثل داعش و جبهه النصره تلاش داشت تا با ساقط کردن دولت قانونی بشار اسد، محور قانونی مقاومت را از بین ببرد، اما با نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران، پس از هفت سال، حاکمیت آمریکا در سوریه از بین رفت.

وی افزود: پس از پیروزی محور مقاومت آمریکا با استقرار ۲۰۰۰ نیرو و حضور غیرقانونی در سوریه تلاش کرد به نفع تروریست‌ها نقش ایفا کند که در نهایت موفق نشد.

امام جمعه تبریز در ادامه به اشاره به "حماسه 9 دی" تصریح کرد: دشمنان نظام در فتنه 88 برای پیگیری و عملیاتی کردن تغییر باورها، افکار و رفتار تلاش کردند تا بتوانند تغییر ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زده و پایان جمهوری را جشن بگیرند که با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری و عدم تمکین از خواسته‌های غیرقانونی، امید دشمنان به یاس تبدیل شد و دشمن شکست خورد.

وی با تاکید بر رویکردهای دشمن در فتنه 88، افزود: رویکرد سازش و ترغیب ایران برای همکاری با آمریکا، رویکرد نابودی و ترغیب ایران به جنگ، رویکرد تغییر از درون و بازدارندگی و تهدید ایران در تمامی حوزه‌ها از جمله رویکردهای دشمن در فتنه 88 بود.

وی تصریح کرد: کشورهای دسته نارنجی در فتنه 88، کشورهایی بودند که در سناریو غربی ایفای نقش کرده و مستقیما با ایران، مخاصمه نمی‌کردند، کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز جزو کشورهای سیاه و عضو ناتوی فرهنگی بودند، نباید حماسه 9 دی را از یاد ببریم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به جان باختن چند تن از دانش آموزان در حادثه آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان، بیان کرد: همه جای ایران سرای من است و گویی این اتفاق در شهر و استان ما رخ داده است، این ضایعه با هیچ حرف و اقدامی قابل جبران نیست، چرا که وقوع مکرر این حوادث و قول مسئولان ذی ربط برای پیگیری، نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی مردم به دست‌اندرکاران مربوطه ندارد، به نظر می‌رسد مسئولان امر در وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی مربوط باید این مشکل را برای همیشه حل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت اسلامی شدن مناصب مدیریتی و تکلیف گرایی، اظهار کرد: توجه به شایسته سالاری، تکلیف‌گرایی و پاداش‌ اخروی موجب می‌شود، فرد درست و مناسبی در یک مسئولیت قرار بگیرد و این نیز موجب کاهش بداخلاقی‌های سیاسی و تخریب دیگران، افزایش امنیت در کشور و کاهش هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخاباتی می‌شود، در غیر این صورت، شاهد عقب‌ماندگی و بروز پدیده‌های زشت در جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به آداب و رسوم ایرانی شب یلدا در گذشته، تصریح کرد: باید با حفظ سنت‌های قدیمی در مراسماتی مثل شب یلدا در خانه بزرگ‌ترها جمع شده و از غرق شدن بیش از حد در فضای مجازی، خودداری کنیم، مراقب باشیم مجالس ایرانی تبدیل به مجالس لهو و لعب نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به راهکارهای بهبود مسائل و مشکلات مختلف زیست محیطی، تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از جمله این راهکارها است که مسئولان باید برنامه ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند، تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی و کنترل و کاهش ترافیک شهری نیز از دیگر راهکارهای مبارزه با آلودگی کلانشهرها هستند.

وی در پایان با بیان این که اولین شناسنامه در ایران، ۱۰۰ سال پیش به نام "فاطمه ایرانی" صادر شده است، گفت: سازمان ثبت احوال یک سازمان دولتی است که جمع آوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی کشور را بر عهده داشته و وظایف و عملکرد مستقل دارد، به مردم توصیه می‌کنم که در نامگذاری فرزندانشان از نام‌های ائمه استفاده کنند.

 


نوشته شده در   جمعه 30 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode