ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 شهريور 1389     |     کد : 9523

وهابيون در پشت پرده اهانت به قرآن قرار دارند

آيت‌الله مقتدايي: وهابيون در پشت پرده اهانت به قرآن قرار دارند .

آيت‌الله مقتدايي: وهابيون در پشت پرده اهانت به قرآن قرار دارند .
مدير حوزه‌هاي علميه گفت: امروز وهابيون تبديل به غده سرطاني در كشورهاي اسلامي شده‌اند و حتي محرك اهانت به قرآن هم آنها بوده‌اند تا اختلاف بين مسلمانان و مسيحيت را تشديد كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله مرتضي مقتدايي در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه‌هاي علميه در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه، با اشاره به سالگرد تخريب قبور ائمه بقيع اظهار داشت: اين اقدام از سوي افراد منحرف از اسلام و كساني كه از احكام اسلام بهره‌اي نبرده‌اند، صورت گرفت و هنوز هم اين گونه توهين‌ها ادامه دارد.
وي با اشاره به پايان يافتن ماه مبارك رمضان در آستانه سال تحصيلي جديد حوزه‌هاي علميه، گفت: امسال ويژگي مهم آغاز سال تحصيلي جديد اين است كه شروع درس‌ها با پايان ماه مبارك رمضان مقارن شده و نورانيت و صفا و معنويت ويژه‌اي در اساتيد و طلاب مشاهده مي‌شود.
مدير حوزه علميه قم ادامه داد: پس از تخريب قبور ائمه بقيع هنوز هم گرفتاري‌هاي وهابي‌ها براي ما وجود دارد و آنها به صورت چشمگيري در سيستان و ديگر شهرهاي ما در حال فعاليت‌ هستند.
وي با تاكيد بر اينكه وهابي‌ها در كشورهاي اسلامي تبديل به غده سرطاني شده‌اند، بيان داشت: اين وهابي‌ها در كشورهاي اسلامي نفوذ زيادي پيدا كرده‌اند و اختيارات و امكانات گسترده‌اي دارند و ضرر و خطر وهابيت امروز براي جهان اسلام بسيار بالا است.
آيت‌الله مقتدايي تصريح كرد: همه ما بايد متوجه اين خطر بزرگ بوده و با آن مبارزه كنيم.
وي خاطرنشان كرد: محرك همين حركت سوزاندن قرآن نيز وهابي‌ها هستند، كه اين كار را براي تشديد اختلافات بين مسلمانان و مسيحيت انجام مي‌دهند.
مدير حوزه علميه قم اضافه كرد: وهابي‌ها به اثر سوزاندن قرآن گرفتار مي‌شوند و چيزي جز نابودي و هلاكت نصيب آنها نمي‌شود.
وي با بيان اينكه نظام اسلامي پس از فعاليت‌هاي امام خميني و حمايت‌هاي مردم به عنوان يك قدرت مي‌درخشد،‌ گفت: بعد از پيروزي انقلاب براي حوزه‌ها تكاليف بالاتري ايجاد شد كه بايد همه متوجه آنها باشند.
آيت‌الله مقتدايي با تاكيد بر ضرورت تربيت افراد شاخص و مجتهد در حوزه‌هاي علميه، بيان داشت: فقيه آگاه،‌ مجتهد و مدبر در حوزه‌هاي مختلف بايد تربيت شود و نبايد برخي افراد بگويند كه اشخاص برجسته تربيت مي‌شوند و نياز به تلاش نيست.
مدير حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه توسعه گرايش به اسلام و ارتباط مستمر با كشورهاي مختلف از بركات حوزه‌هاي علميه است،‌ اظهار داشت: امروز شبهات در سطح دنيا بيداد مي‌كند و دشمنان با بيان اين شبهات قلب جوانان را هدف قرار داده‌اند و گاهي هم در انحراف ذهن جوانان موفق مي‌شوند.
وي تصريح كرد: حوزه‌ها بايد براي تربيت افراد برجسته برنامه‌ريزي كرده و آماده باشند.
آيت‌الله مقتدايي ادامه داد: ما امروز نياز به مجتهد داريم و بايد براي تربيت آنها برنامه‌ريزي مناسبي صورت بگيرد و نياز به اساتيد برجسته برطرف شود.
وي با تاكيد بر اينكه خلأهاي موجود در حوزه بايد برطرف شود، افزود: حوزه بايد مستقل بوده و به هيچ تشكيلاتي وابسته نبوده و نباشد، اما اينكه حوزه بايد نيازهاي نظام را برطرف كند قابل چشم‌پوشي نيست.
مدير حوزه علميه قم در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه نظارت اساتيد بر طلاب سنتي است كه بايد در حوزه احيا شود، گفت: اساتيد نبايد طلاب را رها كنند و نسبت به پيشرفت و حضور و غياب آنها حساس باشند.
وي خاطرنشان كرد: اين كار علاوه بر اينكه تاثير زيادي در پيشرفت طلاب دارد، كمك برجسته‌اي به تربيت افراد برجسته در حوزه‌ها مي‌كند.
آيت‌الله مقتدايي با تاكيد بر اينكه در چند سال اخير حوزه‌هاي علميه شهرستان‌ها پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌اند، گفت: تقويت حوزه‌هاي شهرستان‌ها موجب تقويت حوزه علميه قم مي‌شود و بايد نسبت به اين مسئله حساس بود.


نوشته شده در   يکشنبه 28 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode