ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17812

شكايت نويسندگان عربستاني از خطيب جمعه رياض

پس از آنكه «محمدالعريفي» خطيب جمعه رياض كتاب‌ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست گروهي از روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني عليه خطيب جمعه رياض شكايت مي‌كنند.

 پس از آنكه «محمدالعريفي» خطيب جمعه رياض كتاب‌ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست گروهي از روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني عليه خطيب جمعه رياض شكايت مي‌كنند.

به گزارش فارس، گروهي از روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستان سعودي در حال جمع‌آوري امضا براي شكايت از «محمد العريفي» خطيب رياض هستند.
اين تلاش روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني پس از آن صورت مي‌گيرد كه اين مفتي تندروي وهابي در خطبه جمعه اين هفته خود در رياض روزنامه‌ها و كتاب‌ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست.
اين روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني تاكيد كرده‌اند شكايت خود را به وزارت امور اسلامي دولت عربستان تقديم مي‌كنند چراكه سخنان العريفي سخيفانه، مغرضانه و غيرمستند است.
بنابه گزارش خبرگزاري شعر و ادب عربي، سردبير روزنامه «الرياض» عربستان اتهامات العريفي را مضحك دانست و گفت: اين سخنان العريفي مسخره و براي كسب شهرت و ورد زبان قرار گرفتن سخنان اوست.
جاسر الجاسر سردبير روزنامه «الجزيره» نيز سخنان العريفي را براي تفرقه‌افكني دانست و گفت: مسلمانان نبايد يكديگر را به صفات مذموم خطاب كنند.
وي افزود: خطبه نماز جمعه نبايد شامل اين سخنان تفرقه‌انگيز باشد و به كساني كه از لحاظ افكار با او هم‌عقيده نيستند توهين كند و يا آنان را عمال اجنبي معرفي كنند.
در همين حال «الذايدي» نويسنده عربستاني سخنان العريفي را تخريب وجهه نويسندگان مردمي دانست و گفت: برخي مشايخ [وهابي] مثل العريفي بر اموال عمومي چنبره زده‌اند و هر روز به آن مي‌افزايند و وي امثال او فكر مي‌كنند خودشان خير كامل و بقيه شر كامل هستند.
«محمد العريفي» مفتي تندوري وهابي سعودي است كه دو سال پيش نيز در خطبه نماز جمعه رياض با توهين به آيت‌الله سيستاني وي را فاجر و زنديق خطاب كرده بود.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode