ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1402     |     کد : 202168

فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی شهرستان مرند در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی خبر داد.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی شهرستان مرند در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، علی محرمی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، امروز، هشتم آبان‌ماه، از انتشار فراخوان جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی شهرستان مرند در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌‌های جنبی خبر داد و گفت: دومین جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی مرند با همکاری فرمانداری و با همراهی هنرمندان، دانشگاهیان، پژوهشگران، مراکز و مؤسسه‌های هنری و انجمن‌های هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با رویکرد صیانت از مقام خانواده و زن و ترویج عفاف و حجاب و همچنین جایگاه والای نماز و نیایش و استقامت در راه حقیقت در تمامی ابعاد جامعه به ویژه قشر جوان برگزار خواهد شد.

محرمی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت استعدادهای نهفته در جوانان و تلاش برای رشد و تعالی هرچه بیشتر آنها، ایجاد فضای رقابتی سالم و معنوی، دمیدن روح تعهد در آثار هنرمندان و جلب نظر هنرمندان به مسائل مربوط به حوزه دین و قرآن، به روز رسانی آثار هنرمندان با رویکرد خلاقانه، ارتقای جایگاه هنرهای تجسمی در منطقه و استان، مقابله با آسیب های اجتماعی و آشنایی عمیق با تعالیم قرآنی و اسلامی و گسترش  فرهنگ قرآنی در زوایای مختلف زندگی عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: دومین جشنواره سراسری تصویرسازی قصص قرآنی در ۲ بخش مسابقه و فعالیت‌های جنبی اجرا می‌شود که بخش مسابقه شامل تصویرسازی است و هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره با انتخاب یک یا سه موضوع دلخواه شامل حضرت ابراهیم(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت مریم(ع)، اصحاب فیل و حضرت نوح(ع) ضمن مطالعه عمیق در قصص قرآنی و با تاکید بر مفاهیم ارزشمند آن در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: معیارهای داوری و انتخاب آثار در نظر گرفتن اصول و ارزش‌های فرهنگ والای اسلامی - ایرانی، رعایت اصول و مبانی زیبایی شناسی هنری، برخورداری از خلّاقیت، نوآوری و تازگی در ایده و اجرا و ارتباط معنادار طرح با موضوع و مضمون اثر است.

محرمی ادامه داد: فعالیت‌های جنبی این جشنواره نیز شامل نمایشگاه مجازی آثار منتخب، نمایشگاه فیزیکی آثار منتخب در گالری مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مرند، نشست‌های نقد و بررسی و کارگاه‌های هنری در زمینه تصویر سازی با حضور داوران مطرح کشوری و استانی و نمایش آثار پیشکسوتان و اساتید برجسته کشور خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای همه‌ هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد و ثبت‌نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار، فقط از طریق ‌سایت جشنواره به نشانی WWW.Marand-art.ir امکان‌پذیر است، گفت: تاریخ تولید اثر باید در سه سال اخیر باشد و تکنیک و شیوه‌ خلق آثار، آزاد است.

وی گفت: هر هنرمند می‌تواند در بخش مسابقه تصویرسازی حداکثر با سه اثر هنری شرکت کند و شرکت‌کنندگان می‌توانند گزیده‌ای از سوابق هنری (حداکثر تا ۳۰۰ کلمه) و تصویر سه اثر از آثار قبلی خود را در سایت بارگذاری کنند.

محرمی اظهار کرد: آثار باید با حجم حداکثر پنج مگابایت با فرمت JEPG روی وبگاه جشنواره به نشانی WWW.Marand-art.ir بارگذاری شوند و در مورد آثار خلق شده با ابزار دیجیتال، ارسال پرینت با کیفیت که به امضای تصویرگر رسیده باشد، به همراه فایل اصلی آن با فرمت TIF و JPEG با دقت ۳۰۰ DPI قابل قبول است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار در سایت تا ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی راه‌یافتگان به نمایشگاه سوم دی ماه ۱۴۰۲ خواهد بود، همچنین برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 10 آبان 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode