ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 تير 1399     |     کد : 192806

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی:

هجرت امام علی(ع) و امام رضا(ع) باعث حفظ دین و تأسیس حکومت شیعه شد

حجت الاسلام حریزاوی گفت: تشیع و حفظ دین منوط به دو هجرت امام علی(ع) از حجاز به عراق و هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران و تأسیس حکومت شیعی است.

حجت الاسلام حریزاوی گفت: تشیع و حفظ دین منوط به دو هجرت امام علی(ع) از حجاز به عراق و هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران و تأسیس حکومت شیعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی (معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی) به مناسبت هفته کرامت مهمان میهان برنامه صبح‌وگفت‌وگو رادیو گفت‌وگو بود و در این برنامه با اشاره به نکته‌ای درباره کرامت امام رضا(ع) و هجرت ایشان به ایران و همچنین خواهرشان حضرت معصومه(س) گفت: ما معتقدیم تشیع و حفظ دین منوط به دو هجرت امام علی(ع) از حجاز به عراق و تأسیس حکومت دینی و مبارزات او با جریان‌های منحرف و هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران و تأسیس حکومت شیعی است.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات ادامه داد: همه ما مدیون این هجرتیم و در موضوع جهاد هم یکی جهاد امام حسین(ع) در روز عاشورا و دیگری جهاد نهایی حضرت مهدی(عج) است.

حریزاوی یادآوری کرد: به جهت دینی که ما به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) داریم دهه کرامت باید به شیوه‌ دیگری باشد و تأثیر خاصی در زندگی ما داشته باشد.

وی افزود: حضرت معصومه(س) با حضورشان در قم نهاد علم و فقاهت را تأسیس کرد و علمای دین گرداگرد دختر دردانه موسی‌بن جعفر(ع) جمع شدند.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات با اشاره به موضوع کرامت گفت: اگر «کرامت» بخواهد به فارسی ترجمه شود، کلمه یکسانی ندارد و نمی‌توانیم تک کلمه در ترجمه‌اش به کار بریم و در فارسی ترکیبی از بخشایش، بزرگی، توجه به دیگران و همدلی است؛ یعنی همزمان ممکن است ده مفهوم را در خود جای داده باشد.

حریزاوی بیان کرد: حالا ماییم و رزمایش مواسات و مشکلات اقتصادی برای قشری که جز یارانه چیز دیگری ندارند و مشاغلشان تعریف شده و گرفتار مسائل معیشتی هستند.

وی گفت: همان‌طور که رهبر عزیز فرمان دادند در ماه مبارک از نیمه شعبان تا عید فطر رزمایش و مواسات و همدلی به وجود آمد، برادرانه به داد فقرا رسیدند، انشاءالله کسانی که نذر دارند و به زیارت امام رضا(ع) می‌رفتند و امسال برایشان مقدور نیست، نذرها را مدیریت و در اختیار فقرا قرار دهند.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 10 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode