ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 تير 1399     |     کد : 192790

حجت الاسلام جعفر ناصری:

بزرگان دینی ملزم به خواندن نماز توبه یکشنبه‌های ماه ذیقعده بودند

مدیر بنیاد علمی و فرهنگی هاد گفت: نماز توبه یکشنبه‌های ماه ذیقعده از پیامبر اکرم (ص) نقل شده و بزرگان خود را ملتزم به خواندن آن می‌نمودند.

مدیر بنیاد علمی و فرهنگی هاد گفت: نماز توبه یکشنبه‌های ماه ذیقعده از پیامبر اکرم (ص) نقل شده و بزرگان خود را ملتزم به خواندن آن می‌نمودند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری مدیر عامل بنیاد علمی و فرهنگی هاد و فرزند آیت الله ناصری دولت آبادی از اساتید اخلاق طی سخنانی با توجه به اهمیت نماز توبه یکشنبه‌های ماه ذیقعده گفت: در قرآن بعضی از سوره‌ها ممتاز هستند، مثل سوره یاسین که تعبیر به قلب قرآن را به خود اختصاص داده است و در سوره‌ها بعضی از آیات ممتاز هستند مثل آیه الکرسی که در سوره بقره تعبیر سید الآیات را دارد و در عبادات و نمازها و ادعیه بعضی‌ها ممتاز هستند و احیاناً با حجمی کم آثاری فراوان برای آنها نقل شده است از جمله نماز یکشنبه ماه ذیقعده است که از رسول خدا (ص) این نماز نقل شده است.

وی ادامه داد: این نماز علی رغم حجم کم، آثاری عجیبی برای آن است که خیلی از بزرگان ملتزم به این نماز بوده اند، حتی به قصد رجاء یکشنبه‌های در طول سال این نماز را می‌خواندند. این نماز چهار رکعت و به دو سلام به همراه ذکر استغفار و دعایی کوتاه است که مرحوم محدث قمی در اعمال ماه ذیقعده در مفاتیح آن را آورده است.

این استاد اخلاق و عرفان با اشاره به آثار این نماز اظهار کرد: از آثار و برکات این نماز این است که مشکلات را آسان و خواسته‌ها را قابل دسترس و روح و جان را طراوت می‌دهد. و محرومیتی است که انسان این فضل و نماز را از دست بدهد. بنابراین از این توفیق بزرگ محروم نشوید. این همه لطف خواجه با بندگی مجاز ماست، ار به حقیقت آن بود خواجه به ما چه‌ها کند.

وی در پایان گفت: بنابراین حیف است که این توفیق از دست ما برود و این همه آثار و برکات از خواندن این نماز را از دست بدهید. ان شاءالله توفیق از ناحیه حق تعالی نصیب ما باشد.

گفتنی است، «انس بن مالک» می‌گوید: رسول خدا (ص) در یک شنبه ماه ذیقعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدام یک از شما می‌خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم. سپس حضرت فرمودند: فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) _در هر رکعت یک بار «سوره حمد»، سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار بخوانید؛ سپس (پس‌از اتمام ٤ رکعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید، آنگاه بگویید: «یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت».سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد.

 


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 8 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode