ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 دي 1396     |     کد : 181569

عيسي كلانتري: سلامت مردم و حقوق نسل‌هاي بعد قابل چشم‌پوشي نيست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد و سلامت، امنیت زیست محیطی و حقوق نسل‌های بعد قابل چشم پوشی نیست...

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد و سلامت، امنیت زیست محیطی و حقوق نسل‌های بعد قابل چشم پوشی نیست و حاکمیت باید تکلیف خود را با زیاده خواهی صنعت مشخص کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست‌، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری ‌در کارگروه ملی کاهش آلودگی هواي کلانشهرها که با حضور استانداران، شهرداران و معاونان وزرای مرتبط تشکیل شد، با انتقاد از برنداشتن گام عملی برای مقابله با آلودگی هوا و اجرا نشدن مفاد مصوبه‌های دولت یازدهم در این باره، گفت: امروز نه فقط شاهد آلودگی هوا در تهران و کرج هستیم، بلکه شهرهایی چون تبریز و ارومیه هم به فهرست شهرهای آلوده ایران اضافه شده‌اند.وی با اشاره به نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست در موضوع مقابله با آلودگی هوا، اظهار داشت: مقابله با آلودگی هوا، حداقل در کوتاه‌مدت هزینه‌ز است و به طور نمونه باید میان برخورداری از هوای سالم و ادامه ساخت و ساز در چهار ماه انتهایی سال که منجر به تردد شبانه خودروهای فرسوده می‌شود، یک انتخاب داشته باشیم.‌معاون رئیس جمهوری افزود: حداقل ۸۰درصد آلایندگی ذرات زیر ۲.۵میکرون در تهران ناشی از تردد اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به آمار اعلام شده مبنی بر این که به طور نمونه سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی عامل ۲۰درصد آلودگی هوا در تهران و کرج است، از وزیر نفت درخواست شد نسبت به تأمین سوخت گاز طبیعی برای تمام نیروگاه‌ها در فصل سرد سال اقدام شود، اما مهمتر از سوخت به عنوان یک فاکتور آلاینده هوا، احتراق ناقص سوخت در موتور وسایل نقلیه است.کلانتری با بیان این که طبق آمار اعلام شده از سوی شهرداری تهران، ۷۰درصد آلودگی شهر تهران ناشی از احتراق ناقص سوخت در خودروهای فرسوده است، گفت: بر اساس همین آمار، ۵۰درصد اتوبوس‌های فعال در سیستم حمل و نقل عمومی تهران، فرسوده است و باید از رده خارج شود.
وی با انتقاد از ورود ۵۰۰هزار موتورسیکلت کاربراتوری درمدت دو ماه به کشور، اظهار داشت: این حجم ورود موتورسیکلت کاربراتوری به کشور پیش از ابلاغ مصوبۀ دولت در این باره و درحالی‌که هر موتورسیکلت چهار برابر خودرو تولید آلودگی دارد، قابل قبول نیست.
معاون رئیس جمهور ی با تأکید بر این که عمده مشکل آلودگی هوا به ویژه تهران ناشی از تردد کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده است، تصریح کرد: با توجه به این که آلودگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم منجر به بیماری می‌شود، باید آماده اتخاذ تصمیم‌های سخت برای مقابله با این چالش باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره‌ای هم به فرسودگی حداقل ۴۰درصد، از مجموع ۱۴۰هزار کامیون در حال تردد در تهران کرد و گفت: چرا باید با پیشنهاد یک شرکت خودروسازی معتبر دنیا برای نوسازی تمامی تاکسی‌های فرسوده تهران به ازای دریافت نفت خام به میزان تفاوت سوخت مصرفی تاکسی فرسوده و نوسازی‌شده درمدت پنج سال، مخالفت شود؟
کلانتری افزود: این کارشکنی صنعت است، درحالی‌که صنعت داخلی باید با ارتقای تولید خود، فضای رقابت با صنعت خارجی را ایجاد کند.
معاون رئیس جمهوری با تأکید بر این موضوع که حاکمیت باید تکلیف خود را با زیاده‌خواهی صنعت مشخص کند، تصریح کرد: باید مشخص شود که مملکت نوکر صنعت است یا صنعت در خدمت مردم است ؟‌
وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست از این پس فقط به وظیفۀ نظارتی و حاکمیتی خود عمل می‌کند، اظهار داشت: هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد و سلامت، امنیت زیست محیطی و حقوق نسل‌های بعد قابل چشم‌پوشی نیست.
کلانتری گفت: حق مردم در حوزۀ محیط زیست را باز پس می‌گیرم، اگرچه می‌دانم ممکن است این حرف‌ها، هجمه‌ها و فشارهای زیادی برایم به همراه داشته باشد.
تردد کامیون‌های فرسوده و دودزا در تهران ممنوع شد
" بنا بر مصوبۀ کمیتۀ کاهش آلودگی هوای شهر تهران، پلیس با کامیون‌های بدون معاینۀ فنی، فرسوده و دودزا برخورد می‌کند و از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد."
کیومرث کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیۀ جلسۀ کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که دیروز با حضور استاندار برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: جلسۀ کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با حضور تمامی اعضا و فرمانداران جنوب و غرب استان برگزار شد.
به گزارش فارس،وی با بیان این که هفتۀ گذشته روزهای ناسالم هوای تهران را پشت سر گذاشتیم که میانگین آلودگی هوا 143 تا 158 بود، به بهتر شدن وضع جوی اشاره کرد و گفت: تردد کامیون‌های بدون معاینۀ فنی و دارای آلایندگی و دودزا تا پایان دی‌ در سطح شهر تهران ممنوع است و پلیس موظف است با این کامیون‌ها برخورد کند.
کلانتری ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند .
وی افزود: از دستگاه‌ها هم درخواست می‌شود با جدیت به موضوع آلودگی هوا توجه داشته باشند و قطعاً سازمان محیط‌ زیست با دستگاه‌هایی که به وظایف خود در مقابله با آلودگی هوا عمل نکنند، برخورد خواهد کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران یادآور شد: با توجه به این که وضع هوا در شرایط بهتری قرار دارد، در این جلسه تصمیمی دربارۀ تعطیلی مدارس و افزایش محدوده زوج و فرد گرفته نشد و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وضع هوا در روزهای آینده بهتر خواهد شد.
کلانتری به بررسی کانون‌های بوی بد در محور تهران به قم و فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: 28 کانون بوی نامطبوع شناسایی شده است و دستگاه‌ها گزارش‌های لازم را در این باره ارائه داده‌اند.
وی افزود: در جلسه مصوب شد ساماندهی فاضلاب‌های جنوب تهران انجام شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین ادامه داد: با افرادی که درختان اسلامشهر را قطع کرده بودند، بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت و همین‌طور مقرر شد با واحدهای صنعتی بدون تصفیه‌خانه برخورد شود.


نوشته شده در   دوشنبه 4 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode