ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17812

شكايت نويسندگان عربستاني از خطيب جمعه رياض

پس از آنكه «محمدالعريفي» خطيب جمعه رياض كتاب‌ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست گروهي از روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني عليه خطيب جمعه رياض شكايت مي‌كنند.

 پس از آنكه «محمدالعريفي» خطيب جمعه رياض كتاب‌ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست گروهي از روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني عليه خطيب جمعه رياض شكايت مي‌كنند.

به گزارش فارس، گروهي از روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستان سعودي در حال جمع‌آوري امضا براي شكايت از «محمد العريفي» خطيب رياض هستند.
اين تلاش روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني پس از آن صورت مي‌گيرد كه اين مفتي تندروي وهابي در خطبه جمعه اين هفته خود در رياض روزنامه‌ها و كتاب‌ها و اهالي فرهنگ و هنر را «متعفن» و عمال خارجي دانست.
اين روزنامه‌نگاران و نويسندگان عربستاني تاكيد كرده‌اند شكايت خود را به وزارت امور اسلامي دولت عربستان تقديم مي‌كنند چراكه سخنان العريفي سخيفانه، مغرضانه و غيرمستند است.
بنابه گزارش خبرگزاري شعر و ادب عربي، سردبير روزنامه «الرياض» عربستان اتهامات العريفي را مضحك دانست و گفت: اين سخنان العريفي مسخره و براي كسب شهرت و ورد زبان قرار گرفتن سخنان اوست.
جاسر الجاسر سردبير روزنامه «الجزيره» نيز سخنان العريفي را براي تفرقه‌افكني دانست و گفت: مسلمانان نبايد يكديگر را به صفات مذموم خطاب كنند.
وي افزود: خطبه نماز جمعه نبايد شامل اين سخنان تفرقه‌انگيز باشد و به كساني كه از لحاظ افكار با او هم‌عقيده نيستند توهين كند و يا آنان را عمال اجنبي معرفي كنند.
در همين حال «الذايدي» نويسنده عربستاني سخنان العريفي را تخريب وجهه نويسندگان مردمي دانست و گفت: برخي مشايخ [وهابي] مثل العريفي بر اموال عمومي چنبره زده‌اند و هر روز به آن مي‌افزايند و وي امثال او فكر مي‌كنند خودشان خير كامل و بقيه شر كامل هستند.
«محمد العريفي» مفتي تندوري وهابي سعودي است كه دو سال پيش نيز در خطبه نماز جمعه رياض با توهين به آيت‌الله سيستاني وي را فاجر و زنديق خطاب كرده بود.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode