ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 17 تير 1403
يکشنبه 17 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 مهر 1389     |     کد : 9974

نهضت امام صادق (ع) اسلام را تا قيامت بيمه كرد

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: نهضت علمي و فرهنگي امام صادق (ع) اسلام را تا قيامت بيمه كرد.

 مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: نهضت علمي و فرهنگي امام صادق (ع) اسلام را تا قيامت بيمه كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، حجت‌الاسلام حميد عظيمي اظهار داشت: فضاي سياسي حاكم بر دوران امامت حضرت صادق (ع)، فضاي ملتهب نزاع قدرت بين بني‌اميه و بني‌عباس بود.
وي افزود: در زمان انتقال قدرت از بني‌اميه به بني‌عباس فرصت طلايي به وجود آورد تا امام از اين درگيري حكومت‌ها استفاده بهينه‌اي در راستاي نشر معارف اسلامي كند.
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: امام صادق(ع) در چنين فضايي مكتب فقهي اهل‌بيت (ع) را تاسيس و دست به جريان‌سازي علمي زدند.
عظيمي اضافه كرد: در اين مكتب فقهي 4 هزار فقيه و عالم وارسته در فنون و علوم مختلف تربيت و تحويل جامعه بشري شدند.
وي تصريح كرد: نقيصه سياسي زمان ايشان، عدم تولاي حاكميت اسلامي با خود حضرت و شاگردان ايشان بود و اگر اين اتفاق مي‌افتاد قدرت مجريه آن علوم و فنون موجب رشد و بالندگي جامعه اسلامي مي‌شد اما دشمنان اهل‌بيت مانع از تحقق اين امر شدند.
مديركل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي اضافه كرد: در انقلاب شكوهمند اسلامي به بركت ولايت فقيه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله) كه ثمره چند هزار ساله تلاش و زحمت انبيا و اهل‌بيت است اين امر تحقق يافته و حاكميت اسلامي در كنار تقويت و اجراي علوم و فنون قرار گرفته است.
عظيمي اظهار داشت: اميد آن مي‌رود كه با توجه به سند چشم‌انداز مكتب اسلام و اهل‌بيت تمام بشريت به واسطه ايمان و عمل صالح، علم و عمل به سعادت رهنمون شود و تمام قله‌هاي پيشرفت را به واسطه عدالت فتح كند.
وي، لازمه دستيابي به اين امر را عمل به فرامين الهي و قرآن كريم دانست و برپايي شئون ديني را راهي براي نيل به قله‌هاي رفيع علم و عمل برشمرد.


نوشته شده در   يکشنبه 11 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode