ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 مهر 1389     |     کد : 9962

كتاب شاخص‌هاي فرهنگ جامعه را تقويت مي‌كند

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: كتاب شاخص‌هاي فرهنگي جامعه را معرفي و تقويت مي‌كند.

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: كتاب شاخص‌هاي فرهنگي جامعه را معرفي و تقويت مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، شهرام دبيري عصر امروز در حاشيه بازديد از هشتيمن نمايشگاه‌ بين‌المللي كتاب تبريز در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از كم‌توجهي مردم ايران نسبت به مقوله كتابخواني گفت: متأسفانه با اينكه در كشور اسلامي زندگي مي‌كنيم و مباني ديني تأكيد فراواني بر توجه به مسائل روحي و معنوي دارد، ‌اما كم‌تر به دنبال مطالعه كتاب كه در پرورش روح نقش مضاعفي ايفا مي‌كند، ‌هستيم.
وي افزود: بهترين ابزار براي معرفي محصولات و ظرفيت فرهنگي منطقه برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كتاب است.
دبيري خاطرنشان كرد: با بهبود موضوع كتابخواني در جامعه و كسب علم، آسيب‌هاي اجتماعي كاهش مي‌يابد.
وي با بيان اينكه پويايي و نو شدن فرهنگ جامعه با گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني ميسر مي‌شود، اظهار داشت: استمرار در برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز تحسين برانگيز بوده و كار بسيار پرزحمتي است.
دبيري افزود: با توجه به اينكه بخش قابل توجهي از جمعيت كشورمان قشر جوان است و خوشبختانه جوانان در عرصه‌ها و مقاطع مختلف آموزش عالي در حال كسب علم و دانش هستند برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب ضمن پاسخگويي به نيازها و مطالبات اين نسل، در ايجاد و توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در بين اقشار مختلف جامعه كه همواره مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز است، مي‌تواند گام‌هاي مؤثري را بردارد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز همچنين اظهار داشت: نظم و انضباط نمايشگاه بين‌المللي كتاب امسال قابل توجه بوده و ستودني است.
دبيري افزود: نظم در غرفه‌ها، ‌ارائه بن كتاب و مسائل مربوط به اياب و ذهاب مراجعه كنندگان امسال نسبت به سال‌هاي قبل به مراتب وضعيت بهتري دارد كه بايد از برگزار كنندگان آن قدرداني كرد.
وي برپايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز را حركت ارزشمند فرهنگي در اين شهر قلمداد كرد و اظهار داشت: چنين برنامه‌هايي مي‌تواند در توسعه فرهنگي در اين شهر مؤثر بوده و مردم را به كتابخواني ترغيب كرده و زمينه آشنايي با آخرين دستاوردهاي مكتوب علمي كشور را فراهم مي‌سازد.
دبيري با اشاره به استقبال خوب جوانان از نمايشگاه كتاب گفت: برپايي اين نمايشگاه زمينه‌اي بسيار مناسب براي سوق دادن جوانان به كتاب و كتابخواني ايجاد كرده است.
وي با اشاره به بازديد خود از غرفه‌هاي مختلف نمايشگاه كتاب تبريز ‌تأكيد كرد: در بخش انتشارات كتب خارجي، اگر مسئولان زمينه‌اي را فراهم سازند كه كتاب‌هاي روز و جديد عرضه شود گامي بسيار مهم و اساسي خواهد بود.
رئيس شوراي شهر تبريز، به روز شدن و همگام با علم روز حركت كردن را يكي از مهم‌ترين اهداف برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب عنوان كرد.
هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تبريز و نمايشگاه كتاب استاني كشور تا سيزدهم مهرماه جاري از ساعت 10 صبح تا 20 با شركت 735 ناشر داخلي و 14 ناشر خارجي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تبريز برپاست.


نوشته شده در   يکشنبه 11 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode