ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1389     |     کد : 9879

نمايشگاه «لايه‌هاي پنهان» در دانشگاه تبريز گشايش يافت

نمايشگاه «لايه‌هاي پنهان» با حضور جمعي از مسئولان استان و دانشگاهيان دانشگاه تبريز در موزه شهداي اين دانشگاه گشايش يافت.


 نمايشگاه «لايه‌هاي پنهان» با حضور جمعي از مسئولان استان و دانشگاهيان دانشگاه تبريز در موزه شهداي اين دانشگاه گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، محمدتقي علوي رئيس دانشگاه تبريز در مراسم افتتاح اين نمايشگاه با بيان اينكه با به شهادت رسيدن 22 تن از دانشجويان اين دانشگاه در دوران دفاع مقدس در محل كارگاه دانشكده فني دانشگاه تبريز اين دانشگاه به عنوان مشهدالشهداي دانشگاه‌هاي كشور نامگذاري شده است، اظهار داشت: محل شهادت اين دانشجويان مكان مقدسي است كه بايد مورد توجه علاقمندان امام(ره)، انقلاب و شهدا باشد.
وي با درخواست از مديران استان براي احداث نمادي به نام اين شهدا در سطح شهر تبريز افزود: تك تك اين شهداي دانشجو همچون ساير رزمندگان اسلام بي‌وقفه تلاش مي‌كردند كه ذره‌اي از خاك كشورمان به دست دشمن نيفتد.
علوي با بيان اينكه در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت جوانان كشورمان تمام توطئه‌هاي رژيم بعثي عراق كه امكانات گسترده استكبار جهاني برخوردار بود خنثي شد، تصريح كرد: همه دستاوردهاي اين انقلاب به خاطر خون شهدا و از جان گذشتگي خانواده شهدا به وجود آمده است كه بايد هميشه و همه حال ياد و خاطره آنان زنده نگه داشته شود.
رئيس دانشگاه تبريز، ايستادگي و مقاومت ملت ايران را در دوران دفاع مقدس بي‌نظير خواند و گفت: كشورمان در زمان جنگ تحميلي روزهاي سختي را پشت سر گذاشت كه خودباوري و اعتماد به نفس در اين دوران اكنون به الگويي براي تمام ملل مستضعف جهان تبديل شده است.
وي، نقش انقلاب اسلامي ايرن را در بيداري مردم مستضعف جهان تعيين كننده عنوان كرد و افزود: اين انقلاب با رهبري امام خميني(ره) با تغيير فكر و انديشه ملت‌ها مسير آينده جهان را عوض كرد و اين نكته را به اثبات رساند كه مي‌توان با وحدت و همدلي در مقابل قدرت‌هاي بزرگ ايستاد.
علوي در ادامه با اشاره به موزه شهداي اين دانشگاه گفت: اين موزه به محلي براي تحقيق، پژوهش و مطالعه ادبيات هشت سال دفاع مقدس تبديل مي‌شود.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه دانشجويان اين دانشگاه به محلي مقدس پا گذشته‌اند كه در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در همه عرصه‌هاي مختلف پيشتاز بوده‌اند، خاطرنشان كرد: در اين دانشگاه انسان‌هاي شجاع، مومن، تلاشگر، عالم و دانشمندي به معراج رفتند كه براي آشنايي نسل جوان بايد اين واقعيت‌ها اطلاع‌رساني شود.
بهلول نعمتي با اشاره به جايگاه دانشگاه تبريز در عرصه‌هاي مختلف گفت: اين دانشگاه به خاطر قداستي كه دارد بايد در تمام زمينه‌هاي علمي، مذهبي، فرهنگي و حضور در صحنه پيشتاز باشد و آن را به شكل عملي نشان دهد.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه تبريز نيز در اين مراسم با اشاره به جايگاه و مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس يادآور شد: اين شهدا بودند كه به ما درس آزادگي، ايثار و فداكاري آموختند و اكنون دانشگاهيان بايد با درك درست از آرمان‌هاي بلند آنان به مسئوليت سنگين خود در قبال انقلاب و شهدا عمل كنند.
رجب ايزدي با اشاره به اينكه دانشگاه تبريز در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با تقديم سرداران شهيد و دانشجو نقش تعيين‌كننده‌اي در پيروزي و تداوم اين انقلاب داشته است، تصريح كرد: دانشگاهيان تبريز اكنون نيز با تلاشي مجددانه در همان مسير گام برمي‌دارند.
مدير امور فرهنگي و فعاليت‌هاي فوق برنامه دانشگاه تبريز نيز در اين مراسم هدف از برپايي نمايشگاه «لايه‌هاي پنهان» را آشنا كردن دانشجويان با واقعيت‌هاي هشت سال دفاع مقدس، نشان دادن پشتيباني‌هاي رژيم بعث عراق از سوي دولت‌هاي غربي و استكبار جهاني و انتقال اين حقايق به نسل جوان اعلام كرد و گفت: در اين نمايشگاه همچنين ضمن معرفي شهداي اين دانشگاه كتب حوزه ايثار و مقاومت براي آشنا ساختن دانشجويان با ادبيات جنگ ارائه شده است.
حجت‌السلام احمد حميدي افزود: اين نمايشگاه در قالب عكس، پوستر و كتاب از هفتم مهرماه جاري به مدت 10 روز از ساعت هشت تا 14 در محل موزه شهداي اين دانشگاه براي بازديد علاقمندان داير شده است.
در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌هاي متنوع فرهنگي از جمله قرائت شعر توسط ابراهيم قبله آرباطان اجرا شد كه با استقبال حاضران همراه بود.
اين نمايشگاه از سوي مديريت امور فرهنگي و فعاليت‌هاي فوق برنامه دانشگاه تبريز برپا شده است
.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode