ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 دي 1394     |     کد : 98482

اهمیت بالای برگزاری نمازهای جمعه در سراسر کشور

امام جمعه بناب نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: نمازهای جمعه و جماعات مهمترین و دموکاسی ترین تجمعات هستند که در دنیا از سوی دین اسلام عرضه شده و مکاتب دیگر این تجمعات را ندارند


امام جمعه بناب نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: نمازهای جمعه و جماعات مهمترین و دموکاسی ترین تجمعات هستند که در دنیا از سوی دین اسلام عرضه شده و مکاتب دیگر این تجمعات را ندارند.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با مقام عظمای ولایت اظهارکرد: در این دیدار مقام معظم رهبری از نمازهای جمعه بعنوان قرارگاه نام بردند که از قرارگاه معمولاً در ادبیات جنگی نام برده می شود که الزامات خاصی دارد.

خطیب جمعه شهرستان بناب با اشاره به اهمیت برگزاری نمازهای جمعه و جماعات در نظام اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که شیعه هراسی، ایران هراسی و ناامنی های گسترده در اطراف ایران اسلامی بی داد می کند و فشارهای گوناگون غربی ها متوجه این کشور است، لذا اجتماعات جمعه و جماعات بزرگترین حربه و تهدید در برابر توطئه های مختلف دشمنان هستند.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با بیان اینکه عبادت در اسلام دو دسته است؛ گفت: عبادت فردی و عبادت اجتماعی و تمام مسلمانان در طول شبانه روز با شرکت در نمازهای جماعات تماماً به یک هدف سجده می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تشریح ابعاد معنوی و آثار و برکات تجمعات جمعه و جماعات تأکید کرد: نمازهای جمعه و جماعات یک مانور جامع در برابر توطئه های مختلف دشمنان است و شرکت در نمازهای جمعه و جماعات برای ما به یک عادت تبدیل شده ولی مخالفان این نظام از این اجتماعات حساب ویژه ای می برند.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: نماز جماعت می تواند یک شبکه وسیع خبررسانی و خدمت رسانی باشد تا مشکلات مسلمانان در آن بررسی و حل و فصل شوند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت برگزاری خطبه های نماز جمعه در سراسر کشور اذعان کرد: نمازهای جمعه هر هفته بدون تعطیلی در محدوده ای وسیع تر و با جمعیتی بیشتر در مساجد جامع تر برگزار می شود لذا بر این اساس است که مقام معظم رهبری از پایگاههای نمازجمعه بعنوان قرارگاه نام می برند و این قرارگاهها یعنی قرارگاههای دینی، اعتقادی و عقیدتی است.

امام جمعه بناب در ادامه خطبه های نمازجمعه شهرستان بناب بر ضرورت برپایی هرچه باشکوه تر نمازهای جمعه و جماعات در سطح کشور تأکید کرد و گفت: تقویت این اجتماعات موجب عقب نشینی دشمنان در تصمیمات خود می شود.


نوشته شده در   جمعه 18 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode