ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 مهر 1389     |     کد : 9834

لوگوي گوگل ، کيک شد

گوگل بزرگترين موتور جستجوي وب در دنيا که امروز دوازدهمين سالگرد تولد خود را جشن مي گيرد لوگوي خود را شبيه به يک کيک کرد که خالق شخصيت کارتوني ميکي ماوس آن را طراحي کرده است.

 گوگل بزرگترين موتور جستجوي وب در دنيا که امروز دوازدهمين سالگرد تولد خود را جشن مي گيرد لوگوي خود را شبيه به يک کيک کرد که خالق شخصيت کارتوني ميکي ماوس آن را طراحي کرده است.
به گزارش مهر، گوگل موتور جستجوي اينترنت و پر بازديدکننده صفحه وب در دنيا است. اين جستجوگر علاوه بر دسته بندي و ارائه آدرس هاي صفحات «پهناي جهاني وب» (WWW) تصاوير ، اخبار ، نقشه ها ، کتاب هاي الکترونيک ، سرويس پست الکترونيک و فيلم هم به کاربران خود عرضه مي کند.
از صبح امروز، دوشنبه 27 سپتامبر لوگوي اين جستجوگر به کيکي تبديل شد که حرف «L» آن شبيه به يک شمع است. به اين ترتيب گوگل دوازدهمين سالگرد آغاز به کار خود را جشن گرفت.
با نگهداشتن مکان نما بر روي اين لوگو کاربر مي تواند اين نوشته را مشاهده کند:«تولد 12 سالگي گوگل، از طرف وايان تيبو. براي اتصال عزيز VAGA از نيويورک».
VAGA (انجمن گالري ها و هنرهاي بصري) در نيويورک و صاحب امتياز تمام حقوق آثار «وايان تيبو» است.
«وايان تيبو» ، نقاش معروف آمريکايي است که در 12 نوامبر 1920 متولد شده و شهرت خود را به خاطر نقاشي بر روي شيريني ها ، کيک ها ، نان ها ، اسباب بازي ها و سرويس هاي بهداشتي به دست آورده است.
شهرت وي نه تنها به خاطر نقاشي هايش در داخل کافي شاپ ها است بلکه وي طراح شخصيت هاي معروفي چون ميکي ماوس است و اکنون وي با طراحي اين لوگوي کيک مانند گوگل، جشن تولد بزرگترين موتور جستجوي دنيا را به آن تبريک گفت.
امروزه اين جستجوگر از چنان شهرتي برخوردار است که در بسياري از زبانها واژه «گوگل» به عنوان يک فعل وارد فرهنگ لغات شده است. به طوري که براي مثال فعل «to google» در زبان انگليسي، فعل «googeln» در زبان آلماني و فعل «googlare» در زبان ايتاليايي در فرهنگ لغات به معني «جستجو کردن در روي وب» است.

تاريخچه
«لري پيج» و «سرگي برين» دو دانشجوي دانشگاه استانفورد پس از آنکه تئوري توسعه يک موتور جستجو برپايه تجزيه رياضي روابط ميان وب سايت ها را ايجاد کردند در 15 سپتامبر 1997 مجوز تاسيس شرکت گوگل را به ثبت رساندند و يکسال بعد يعني در 27 سپتامبر 1998 رسما فعاليت اين جستجوگر را آغاز کردند.
اين دو بنيانگذار براي اين موتور خود به دنبال اسمي مي گشتند که بتواند توانايي اين جستجوگر را در سازماندهي تعداد نامحدود اطلاعات موجود در روي وب به خوبي نشان دهد. به همين دليل تصميم گرفتند از واژه موجود «گوگول» (Googol) استفاده کنند.
اين واژه را نوه ادوارد کاسنر رياضيدان آمريکايي در سال 1938 براي شرح عدد 1 که در مقابل آن تا 100 صفر قرار گيرد اختراع کرده بود که به نظر برين و پيج اين واژه مي توانست به خوبي بيانگر وسعت و بيکرانگي وب باشد.
از سويي ديگر، اين واژه يک بازي با کلمات بود. در حقيقت Google شباهت بسياري به واژه goggles به معني عينک داشت و مي توانست نشان دهد گوگل قادر است اعماق شبکه را به گونه اي کشف کند که شبيه به «يک نگاه از نزديک» به آن باشد.
گوگل براي نگهداري سرورهاي خود از يک پارک محتوي بيش از 450 هزار رايانه «لينوکس» استفاده مي کند که وظيفه اين رايانه ها پاسخگويي به جستجوها و طبقه بندي وب است. به خاطر اين توان محاسباتي نامحدود، گوگل قادر است در ميلي ثانيه يک جستجو را از بين ميليون ها صفحه وب انجام دهد.
در اين سرورها لينک هاي صفحات وب براي کشف صفحات جديد و وارد کردن اين صفحات به پايگاه داده هاي گوگل هر روز مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
گوگلي که 12 سال قبل و در نخستين سالهاي اختراع وب پا به عرصه وجود گذاشت امروز به سايتي تبديل شده است که توانسته نه تنها مفهوم اينترنت بلکه مفهوم ارتباطات اجتماعي ، تحقيق و مطالعه را هم تغيير دهد.


نوشته شده در   سه شنبه 6 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode