ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 آذر 1394     |     کد : 97717

انتخابات اسفند از حساسیت و اهمیت فراوانی برخوردار است

امام جمعه موقت هریس گفت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بهترین موقعیت برای دشمن است لذا برما واجب است تا با حساسیت بیشتر در مورد کاندیدا ها و انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنیم.

امام جمعه موقت هریس گفت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بهترین موقعیت برای دشمن است لذا برما واجب است تا با حساسیت بیشتر در مورد کاندیدا ها و انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنیم.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمیدی امام جمعه موقت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی هریس در خطبه های نماز جمعه این  هفته شهرستان اظهار داشت:مجلس خبرگان یکی از مهم ترین و حساس ترین نهاد های انقلاب اسلامی می باشد که در مورد اصل اساسی این نظام مقدس یعنی انتخاب رهبری شایسته و مدیر، نقش اول را بر عهده دارد.

وی افزود: بی تردید ولی فقیه در انقلاب اسلامی ما نقش ستون  و اصل نظام است و با تضعیف و بی اعتنایی به آن نه تنها نفوذ دشمن به وطنمان را بدین هیچ گونه مانع اساسی آماده می‌کند بلکه از آنجایی که چشم امید مسلمانان مخصوصا شیعیان جهان به این مقام والا می باشد.

امام جمعه موقت هریس تاکید کرد:  بر ما واجب است تا با حساسیت بیشتر در مورد کاندیدا ها و انتخابات مجلس خبرگان به جلو برویم.حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اهمیت نفوذ تشریح کرد:  امسال مقام معظم رهبری به بحث نفوذ بیشتر تاکید دارند چرا که دشمن با امتحان کردن همه ی راه ها ناامید گشته و الآن به دنبال نفوذ در ارکان حساس نظام مقدس اسلامی می باشد و در این حوزه،مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بهترین موقعیت برای دشمن است..

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به شرایط و خصوصیات کاندیداها در فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد انتخابات و انتخاب افراد دارای صلاحیت گفت:  یکی اینکه در انتخاب کاندید به ساده زیستی و عدم تجملگرایی نماینده توجه کافی داشته باشیم.وفاداری  و تعهد به اسلام و اصل ولایت فقیه در کاندیدای مورد نظر وجود داشته باشد.شجاعت و شهامت در اظهار خواسته های مردم و در مقابل تهدید های دشمنان و مدافع ارزش ها نظام و اسلام باشد.به سابقه ی افراد در کارایی و تخصص توجه کافی داشته باشیم حوزه و دانشگاه  به منزله دو بال علم و فرهنگ کشور هستند.

خطیب جمعه هریس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه،اظهار کرد:شهید مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه می دانند؛ چرا که او که خود از دو تفکر حوزوی و دانشگاهی تأثیر پذیرفته بود، در نزدیک کردن این دو نهاد علمی کوشش ها کرد. او معتقد بود که دانشگاهیان، با فراگیری علوم اسلامی و ایجاد روح زهد و تقوا در میان دانشگاه ها می توانند در راه ایجاد محیطی آماده که به تربیت متخصصان همت می گمارد، تلاش کنند.وی همچنین معتقد بود حوزویان باید به علوم روز مسلط شوند و از این راه در راه تبلیغ معارف الهی، گام بردارند.

وی افزود: تفکر و تلاش های این تلاش های بزرگوار مورد تایید و تحسین بزرگان انقلاب بود.حجت‌الاسلام حمیدی اضافه کرد: حضرت امام (ره) در یکی از سخنرانی های خود می فرماید: من بزرگترین پیروزی را آشتی بین دانشگاه و مدارس علمی می‏دانم.امام جمعه موقت هریس تاکید کرد: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، به منزله دو بال علم و فرهنگ کشور هستند که نبود هر یک می تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود.

وی تصریح کرد: یکی از نتایج وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش و همدلی آنها در راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است. این تهاجم که به صورت نامحسوس و بی سروصدا روی می دهد، نیازمند هم یاری اندیشمندان و نخبگان است تا با بررسی جنبه ها و ریشه های آن، نسخه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را به جامعه عرضه کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی یادآوری کرد: اگر حوزه های علمیه بدون توجه به مسائل روز و علوم و فناوری ها فقط به علوم مذهبی و دروس علمی توجه داشته باشند و از روش و سبک های صرفا قدیمی در تحصیل و تبلیغ معارف اسلام تبعیت کنند.

وی بیان داشت: نتیجه چنین تحجر و جزم گرایی موجب بیگانگی حوزویان با محیط بیرون وبالاخره موجب  انتشارافکار و عقاید دینی  در جامعه می باشد. بنابراین حوزویان باید در کنار دانشگاهیان و همگام با افکار جاری در زمان خود اعتقادات دینی را به صورت نوآورانه و با امکانات روز تبلیغ کنند.

خطیب جمعه هریس اضافه کرد: از سویی دیگر دانشگاهیان بدون توجه به مسائل دینی و علوم اسلامی و صرفا الگوپذیری از مکتوبات غربی ترجمه شده غربی و بیگانه نمیتواند علم و تخصص خود را برای شکوفایی و توسعه و شکوفایی جامعه  انقلابی و اسلامی بکار ببرید.


نوشته شده در   دوشنبه 30 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode