ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 شهريور 1389     |     کد : 9640

طرح ترافيك

جعفر مدبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز افزود: كليات طرح ترافيك براي اجرا در شهرستان تبريز طي دو ، سه سال گذشته مطرح بود و در شوراي شهر كليات آن تصويب شده و مقرر شد كارهاي مطالعاتي آن انجام و دوباره در شورا مورد بررسي‌هاي لازم قرار گيرد.

جعفر مدبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز افزود: كليات طرح ترافيك براي اجرا در شهرستان تبريز طي دو ، سه سال گذشته مطرح بود و در شوراي شهر كليات آن تصويب شده و مقرر شد كارهاي مطالعاتي آن انجام و دوباره در شورا مورد بررسي‌هاي لازم قرار گيرد.
وي تصريح كرد: بحثي كه اين روزها مطرح شده و برخي نهادهاي متولي از اجرايي شدن آن خبر دادند، كارشناسي شده نيست و عمده استدلال آنان هم اين است كه در شوراي طرح ترافيك اين طرح به تصويب رسيده است كه البته در تماسي كه با آنها داشتيم مشخص شد آمادگي لازم هنوز وجود ندارد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تبريز در ادامه اظهار داشت: در جلسه اين هفته شورا هم تاكيد براي عدم اجرايي اين طرح در شرايط فعلي بود تا طرح مطالعاتي آماده و بررسي شود تا بعداً براي زمان اجرا و نحوه اجرا برنامه‌ريزي شود.
عضو شوراي اسلامي شهر تبريز تصريح كرد: طي پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته اين طرح نيازمند 150 نيروي راهنمايي و رانندگي براي استقرار در خيابان‌هاست كه اين نيرو براي تامين اين ميزان افراد آماده نيست و اين تازه يكي از مشكلات است.
وي عدم وجود پاركينگ را مشكل ديگر عنوان كرد و افزود: در وهله اول لازم است پاركينگ‌هايي داير شود تا مردم براي عبور و مرور در محدوده طرح ترافيك ماشين خود را در آنجا پارك كرده و از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند كه ميزان لازم و مناسب پاركينيگ نيز وجود ندارد.
مدبر در ادامه به بحث آرامش و رفاه مردم در زمينه خدمات شهري اشاره كرد و اظهار داشت: ارائه خدمات شهري در راستاي آسايش مردم است و قرار نيست با طرح مباحث غير كارشناسي و اجراي طرحي ناقص بدون آماده بودن زيرساخت‌هاي آن آسايش و‌ آرامش مردم مختل شود.
مدبر در مورد كمبود پاركينگ در تبريز نيز گفت: از چند سال گذشته بحث احداث پاركينيگ‌‌هاي مناسب در تبريز به تصويب رسيده و بودجه و اعتبار هم براي آن لحاظ شد و در دو و سه سال اخير هم برنامه‌هايي در اين مورد اجرا شد اما همچنان از معضلات مهم شهر تبريز بوده كه اميد است در سال‌‌هاي آينده با آماده‌سازي پاركينيگ‌هاي مناسب بر اين مشكل فائق شويم.
گزارش فارس حاكي است، شهردار تبريز هفته گذشته از آغاز مراحل اجراي رسمي طرح ترافيك در محدوده مركزي تبريز از ابتداي مهرماه جاري خبر داد.
عليرضا نوين اجراي اين طرح را در راستاي مديريت و كنترل هدفمند ترافيك هسته مركزي شهر، كاهش بار ترافيكي و نيز تسهيل عبور و مرور وسائط نقليه در محدوده مصوب طرح اعلام و خاطرنشان كرد: بر اساس اين طرح كه پيش از اين به تصويب شوراي عالي ترافيك استان و كشور نيز رسيده، به جز وسائط نقليه عمومي شامل اتوبوس، تاكسي و ميني‌بوس، هيچ خودروي شخصي اجازه ورود به محدوده طرح را ندارند.
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام اين كه طرح ترافيك هسته مركزي شهر با همكاري معاونت حمل و نقل و تراقيك شهرداري، راهنمايي و رانندگي، فرمانداري، استانداري و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي دخيل به مرحله اجرا در مي‌آيد، افزود: اجراي موفق و بدون مشكل اين طرح نيازمند همكاري و مشاركت عموم شهروندان به ويژه رانندگان خودروهاي شخصي است.
وي در ادامه با اشاره به حريم و محدوده اجراي طرح ترافيك هسته مركزي شهر اظهار داشت: طرح ترافيك محدوده مركزي شهر تبريز در رينگ چهار راه شريعتي تا ميدان شهرداري، خيابان امام از ابتداي خيابان خاقاني تا ميدان دانشسرا، خيابان شريعتي جنوبي تا چهارراه 17 شهريور، 17 شهريور تا چهارراه باغشمال و ارتش جنوبي، ابتداي خيابان شهيد مطهري (راسته كوچه) از سمت چايكنار تا پل قاري و تقاطع خيابان‌هاي فلسطين و جمهوري اسلامي به مرحله اجرا در مي‌آيد و در اين محدوده تنها خودروهاي حمل و نقل عمومي و درون شهري اجازه تردد دارند.
شهردار تبريز با اشاره به مشكلات احتمالي مربوط به تردد خودروهاي شهروندان ساكن در اين محدوده گفت: براي شهروندان تبريزي كه منزل مسكوني و محل سكونت آنان در محدوده و حريم اجراي طرح ترافيك هسته مركزي قرار دارد نيز پس از اعلام و فراخوان قبلي و نيز جمع‌آوري و اخذ اطلاعات خودروي آنان، اعم از شماره پلاك و مشخصات خودرو، كارت ويژه تردد صادر مي‌شود تا اين دسته از شهروندان عزيز دچار مشكل از بابت تردد مواجه نشوند.
در اين راستا شهرداري تبريز از چند روز گذشته بنرهاي طرح ترافيكي تبريز را در ميادين اصلي شهر نصب كرده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode