ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1389     |     کد : 9607

يکي از کم مصرف ترين خودروها

برنده امسال رقابت ايکس پرايز ، رقابتي سالانه با هدف ارائه خودروهايي جديد با توانايي کاهش نياز به مصرف سوخت هاي نفتي و بهبود ...

برنده امسال رقابت ايکس پرايز ، رقابتي سالانه با هدف ارائه خودروهايي جديد با توانايي کاهش نياز به مصرف سوخت هاي نفتي و بهبود شرايط آب و هوايي، خودروي سبک وزن و کم مصرف اديسون 2 است که مصرف آن در 100 کيلومتر 2.29 ليتر گاز است.
به گزارش مهر، حضور در رقابت بزرگي مانند رقابت ايکس پرايز و بردن جايزه 5 ميليون دلاري آن نيازمند دستيابي خودروها به سطح مصرف سوختي برابر 2.35 ليتر در 100 کيلومتر است در حالي که امکان استفاده از آنها در زندگي روزمره نيز وجود داشته باشد.
خودرويي که در اين دور از رقابت ايکس پرايز به عنوان خودروي برتر انتخاب شد، سبک وزن ترين خودرويي بود که در رقابت حضور داشت. خودروي اديسون دو وزني برابر 376 کيلوگرم داشته و ميزان مصرف سوخت آن 2.29 ليتر در 100 کيلومتر است.
تمامي خودروهاي سبک وزن از موتور يک سيلندري 250 سي سي احتراقي توربو استفاده مي کنند اما اديسون 2 از موتوري با قدرت 40 اسب بخار برخوردار است که سرعت آن را به بالاتر از 161 کيلومتر بر ساعت رسانده و مي تواند با يک مخزن سوخت اتانول E-85 مسافتي در حدود 966 کيلومتر را طي کند.
دليل برتر شدن اين خودرو در رقابت امسال ايکس پرايز بهره وري به شدت بالا در مصرف سوخت، وزن کم و ويژگي هاي آيروديناميکي آن بيان شده است.
به گفته تيم سازنده اديسون 2، احتمال اينکه توليد انبوه نسخه تجاري اين خودرو به صورت هيبريدي و يا کاملا الکتريکي باشد، وجود دارد. يکي از مشکلاتي که اکنون استقبال از نسخه تجاري اين خودرو ها را تهديد مي کند، ظاهر غير عادي خودرو است که به منظور کمتر کردن وزن و بالا بردن ويژگي هاي آيروديناميکي آن به وجود آمده است.
به گفته تيم سازنده اديسون 2، چندان هوشمندانه نيست که مصرف کنندگاني که قصد استفاده از خودروهاي کم مصرفتر و پاک تر را دارند، درباره ظاهر خودرو قضاوت کنند زيرا براي ساختن و يا استفاده از خودرويي کم مصرف و در عين حال سبک وزن ، بايد آماده بود تا از متعارف ها و معمول ها جدا شد و البته قضاوت هايي که بر اساس واکنش بازديدکنندگان خودرو به ويژه از سوي جوانان انجام شده نشان مي دهند بسياري از مردم آمادگي چنين حرکتي را دارند.
با اين حال ساخت و توليد انبوه اديسون 2 راه درازي در پيش دارد و چندين نسل پس از نسل کنوني قادر به استفاده از آن خواهند بود.


نوشته شده در   سه شنبه 30 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode