ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آبان 1394     |     کد : 95865

امام جمعه تبریز: سیاست خارجی آمریکا بر نیرنگ بازی استوار است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بر نیرنگ بازی و تناقض در گفتار و رفتار استوار است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بر نیرنگ بازی و تناقض در گفتار و رفتار استوار است.


آیِت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به سیاست های متجاوزانه و زورمدارانه دولتمردان آمریکا در اقصی نقاط جهان، اظهار کرد: امروز مردم دنیا بیش از هر زمان دیگری به ماهیت پلید سیاست های استعماری و استکباری این کشور پی برده اند و بر همین اساس جهانیان خواستار تغییر موضع گیری های واشنگتن در دیپلماسی خارجی هستند.
وی، حضور آمریکا در سایر کشورها و مناطق مختلف جهان از جمله آسیای مرکزی را از عوامل اصلی و مهم ناامن شدن این مناطق برشمرد و افزود: بی تردید اگر آمریکا به خانه خود برگردد که روزی مجبور به این کار خواهد شد، تمام جهان روی آرامش و امنیت خواهد دید.
آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم ایران و آذربایجان در راهپیمایی 13 آبان، این حضور را دارای پیامدهای مختلف در عرصه های داخلی و خارجی دانست که مهمترین آن پاسخ دندان شکن مردم با بصیرت ایران به استکبار جهانی مبنی بر اصرار مردم ایران اسلامی بر آرمان های اسلام، انقلاب و امام راحل و مقام رهبری بود.
وی ادامه داد: طی هفته های اخیر رسانه های بیگانه فضاسازی های عمیقی برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در راهپیمائی 13 آبان به دلیل مذاکرات هسته ای انجام داده بودند و چنین قلمداد می کردند که دشمنی با آمریکا به جهت این مذاکرات از سوی مردم ایران کاهش یافته است.
آیت الله مجتهدشبستری گفت: متاسفانه عده ای از مغرضان داخلی نیز چنین شایعاتی را مطرح می کردند که حضور یکپارچه و گسترده مردم در این راهپیمائی اهداف دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کرد.
وی با بیان اینکه بصیرت مردم ایران روز به روز بیشتر می شود، اظهار کرد: بر همین اساس توطئه ها و دسیسه های مختلف دولتمردان واشنگتن نیز بیش از پیش برای مردم جهان و به خصوص مردم با بصیرت و ولائی ایران قابل لمس می شود.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به سخنان روشنگرانه و قاطع رهبری معظم انقلاب در دیدار با کارکنان وزارت امور خارجه، گفت: این اظهارات پاسخی محکم برای کسانی بود که تصور می کردند پس از مذاکرات هسته ای سیاست خارجی جمهوری اسلامی دچار تغییرات اساسی می شود.
تحلیل وضعیت حادثه منا در مناسک حج امسال یکی دیگر از محورهای سخنان آیت الله مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه امروز تبریز بود.
وی گفت: در این حادثه که در تاریخ حج بی سابقه بود بین شش تا هفت هزار نفر از زائران خانه خدا قربانی شدند، اما هنوز آل سعود در این زمینه به پرسش های مختلف مسلمانان جهان نتوانسته جوابی قانع کننده ارایه دهد.
آیت الله مجتهدشبستری افزود: آل سعود در این حادثه غم انگیز مقصر بود و تعمداتی در کار آنها مشاهده شده است که باید حاکمان عربستان در این زمینه پاسخگو باشند.
وی، همکاری نکردن مقامات سعودی با ایران را دلیلی روشن بر ابعاد مختلف قصورات این رژیم دانست و گفت: اینکه چرا هنوز تکلیف زائران مفقودی از جمله رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان مشخص نیست جای تامل دارد.


نوشته شده در   جمعه 15 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode