ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 شهريور 1389     |     کد : 9579

تبديل دي‌اكسيد كربن به سوخت مايع

شركت «ژول بيوتكنولوژي» توانسته است با كنترل نور خورشيد و تبديل مستقيم دي‌‌اكسيدكربن به انرژي مايع راه‌حل جايگزيني براي توليد سوخت مايع ارائه كند.

 شركت «ژول بيوتكنولوژي» توانسته است با كنترل نور خورشيد و تبديل مستقيم دي‌‌اكسيدكربن به انرژي مايع راه‌حل جايگزيني براي توليد سوخت مايع ارائه كند.
اين سيستم سازگار با محيط زيست نيازي به زمين‌هاي كشاورزي يا آب شيرين نداشته و با استفاده از آن مي‌توان سالانه در هر آكر (4047 مترمربع)‌ بيش از 20 هزار گالن اتانول تجديدپذير يا ديگر هيدروكربن‌ها را توليد كرد. بيل سيمز، رئيس و مديرعامل شركت ژول بيوتكنولوژي مي‌گويد: جاي هيچ شكي نيست كه به دلايل محيطي و اقتصادي سوخت‌هاي تجديدپذير و ماندگار از اهميت حياتي و بسيار بالايي برخوردارند.‌از آنجايي كه بسياري از روش‌‌هاي كشف شده تاكنون نتوانسته موانع ناشي از هزينه بالاي توليد، اثرات مخرب بر محيط زيست و فقدان پشتوانه كافي جهت رفع نيازهاي بشر را مرتفع كند اين اهميت بيش از پيش آشكار مي‌شود.شركت ژول در نظر دارد تا با بكارگيري معادلات مهندسي، بيوتكنولوژي و اقتصادي بتواند سرانجام روياي توليد سوخت‌هاي تجديدپذير را به واقعيت رسانده و در كنار همه اين مزايا با تبديل دي‌‌اكسيد كربن به سوخت در كاهش CO2 و كمك به محيط زيست قدم بردارد. 
استفاده از ارگانيسم‌‌هاي فتوسنتزيك مهندسي شده جهت تسريع فرآيند تبديل نور خورشيد و CO2 مي‌توان سوخت مايع قابل استفاده و تركيبات شيميايي سودمند توليد كرد.اين سيستم مبدل خورشيدي با استفاده از حداقل منابع به فرآيند گرفتن نور خورشيد براي توليد و تفكيك محصول نهايي كمك مي‌كند.
به اين ترتيب مي‌‌توان ديگر فرآيندهاي هزينه‌بر تبديل بعضي زيست‌توده‌ها مانند جلبك يا مواد سلولزي به سوخت‌هاي زيستي كه مراحل زيادي را بايد پشت سر گذارند را كنار زد. در مقايسه با ديگر فرآيندهاي توليد سوخت پاك اين تكنولوژي به مراتب محدوديت‌‌هاي كمتري براي تبديل مستقيم دي‌اكسيد كربن به سوخت مايع توسط نور خورشيد دارد. تراكم انباشت انرژي در اين سوخت مايع 100برابر باتري‌هاي مرسوم و متداول است. همچنين به‌راحتي قابل جاسازي بوده و بدون كمترين افت انرژي قابل حمل است.
اولين محصول اين شركت به نام سوخت اتانول خورشيدي براي مصارف تجاري تا آخر امسال روانه بازار خواهد شد.

Physorg
مترجم: آتنا حسن‌آبادي


نوشته شده در   دوشنبه 29 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode