ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 آبان 1394     |     کد : 95312

امام جمعه آذرشهر: حضرت ابوالفضل العباس(ع) الگوی ولایمتداری است

امام جمعه آذرشهر با اشاره به نقش قمر منیر بنی هاشم در روز عاشورا گفت : حضرت ابوالفضل العباس (ع) با شیوه گفتار و رفتار با برادرش بزرگوارش امام حسین (ع) درس امام شناسی و ولایتمداری به شیعیان داد .

امام جمعه آذرشهر با اشاره به نقش قمر منیر بنی هاشم در روز عاشورا گفت : حضرت ابوالفضل العباس (ع) با شیوه گفتار و رفتار با برادرش بزرگوارش امام حسین (ع) درس امام شناسی و ولایتمداری به شیعیان داد .


به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود نور پور در خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر با تسلیت شهادت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش ؛ افزود: تاسوعای حسینی متعلق به سقای کربلا و علمدار قیام امام حسین (ع) است.
وی خاطر نشان کرد: پرچمدار لشکر 72 نفری امام حسین (ع) و این فرزند رشید فاتح خیبر در صحرای سوزان نینوا در برابر لشکر یزیدیان ، عشق و وفاداری به مولای خویش را در خاک سرخ کربلا به تصویر کشید.
خطیب نماز جمعه آذرشهراظهارکرد: ابوالفضل العباس (ع) اگر چه معصوم نبود ولی در پیشگاه خدای متعال جایگاه بلندی دارد و به تعبیر امام صادق (ع) عبد صالح خدا ، باب الحوائج ، الگوی ولایتمداری ، نماد غیرت و کرامت و ایثار و فداکاری بود.
حجت السلام نور پور در ادامه به فلسفه قیام امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت و یاران باوفایش اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرزند رسول خدا (ص) با دستان کسانی که در اثر جهالت و گمراهی به اصطلاح ادعای دین و دینداری می کردند به شهادت رسید و اهل بیت وی را به اسارت بردند.
امام جمعه آذرشهر اظهار کرد: امام حسین (ع) چند سال قبل از شهادت خود در جمع عده زیادی از به اصطلاح نخبگان و روشنفکران آن زمان آسیب های جهل و نادانی و بی بصیرتی را در جامعه بیان کرد و گفت : اسلام تنها نماز و روزه نیست و اگر کسانی که خودشان را اهل مسجد و منبر می دانستند به وصایای گهربار جد بزرگوارم رسول خاتم (ص) و سخنان پدرم امیر مومنان علی (ع) گوش می کردند ، آنوقت حکومت جامعه اسلامی شما ملعبه دست اشخاص نالایق و ناشایست قرار نمی گرفت.
وی همچنین در ادامه خطبه های نمازجمعه این هفته آذرشهر با قدردانی از عزاداری های مردم مومن و متدین این شهرستان ابراز کرد: امام حسین (ع) حدود 14 قرن پیش با خون مطهر خود حماسه ای در خاک سوزان و پاک صحرای کربلا به پا کرده است که تا قیامت کبری همه قلب های آزادی خواه و چشمان حقیقت بین را خواهد گریاند.
پیش از برگزاری نماز جمعه آذرشهر جمع کثیری از مردم دلباخته مکتب سرخ عاشورا و عاشقان سرور و سالار شهیدان ، در غم شهادت آن امام همام و سقای تشنه لبه کربلای معلی عزاداری و سوگواری کردند.
مردم این دیار حسینی از هشتم تا دوازدهم ماه محرم با تعطیل کردن کسب و کار خود در مساجد و حسینه ها در سوگ شهادت امام مظلوم خود عزاداری می کنند .


نوشته شده در   جمعه 1 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode