ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 مهر 1394     |     کد : 95007

امام جمعه آذرشهر: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام نهضت عاشوراست

امام جمعه آذرشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت گفت: مهمترین پیام نهضت عاشورای حسینی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه آذرشهر با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت گفت: مهمترین پیام نهضت عاشورای حسینی فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر با تسلیت شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یاران آن امام همام افزود: امام حسین (ع) برای احیای دین نبوی و ولایت علوی و اصلاح امور دین و آیین جد بزرگوارش حضرت محمد (ص) قیام کرد.
وی خاطر نشان کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) حدود 14 قرن پیش در برابر دشمنان دین و قرآن قیام کرد و در صحرای سوزان کربلا در کنار اهل بیت خویش به شهادت رسید و پیام همیشه ماندگار این حرکت عظیم تاریخ بشریت تا ابد زنده و پویاست.
خطیب نماز جمعه آذرشهر یادآوری کرد: عزاداری برای شهادت امام حسین (ع) در پیشگاه خدای متعال اجر و پاداش بزرگی دارد و در آیین های عزاداری و سوگواری شهادت فرزند رسول مکرم اسلام باید فلسفه قیام و پیام بزرگ عاشورای حسینی بیش از پیش تبیین و بازگو شود.
حجت الاسلام نورپور درادامه خطبه های نماز جمعه سالروز درگذشت عالم ربالی و روحانی مبارز آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و یار و یاور امام راحل و رهبری معظم انقلاب را تسلیت گفت و اظهار کرد: آن عالم بزرگوار همیشه در خدمت اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی بود.
امام جمعه آذرشهر همچنین فرا رسیدن هفته تربیت بدنی را گرامی داشت و گفت: دین مبین اسلام برای ورزش و سلامتی توصیه های زیادی دارد و در زندگی امروزی انجام حرکت های ورزشی برای سلامتی و نشاط و شادابی بسیار ضرورت دارد.
وی پیشرفت های مختلف نظام جمهوری اسلامی را دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و مقاومت و ایثار و فداکار ملت و خون پاک شهدای عزیز دانست و ابراز کرد: آزمایش موشک بالستیک برای این مرز و بوم اسلامی اقتدار و قدرت بزرگی است.
خطیب نماز جمعه آذرشهر در این رابطه گفت: استکبار جهانی این همه پیشرفت های نظامی و علمی و سیاسی کشورمان را تحمل نمی کند و سردمداران آن نشان می دهند که اهل مماشات و تعامل نبوده و حقوق مسلم دیگران برای آنان اهمیتی ندارد.
امام جمعه آذرشهر شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حسین همدانی را گرامی داشت و افزود: امنیت و اقتدار و سربلندی نظام حمهوری اسلامی در عرصه ها و صحنه های گوناگون مرهون ایثار و فداکار و خون پاک این شهیدان بزرگوار است.
وی که امسال خودشان نیز در سفر زیارتی خانه خدا شرکت کرده بود از حادثه دلخراش مکه و جان باختن تعدای از حاجیان و زائران خانه خدا ابراز تاسف کرد و گفت: این زائران بزرگوار در اثر بی کفایتی حکومت آل سعود با لبان تشنه در حریم امن الهی جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.
خطیب نماز جمعه آذرشهر در پایان خطبه های نماز جمعه از بی توجه مسوولان مربوطه به تخریب برخی مساجد این شهر انتقاد کرد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در توسعه معابر عمومی و میادین باید حرمت مساجد را نگه دارد و تغییر کاربری این مکان های مقدس را بر اساس احکام شرعی اجرا کند.
شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری تبریز و اقع شده که بیش از 40 هزار نفر آن در مرکز شهرستان ساکن هستند .


نوشته شده در   جمعه 24 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode