ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1389     |     کد : 9496

ضربه روحي براي پاپ

پاپ بنديکت شانزدهم که در سفري تاريخي در بريتانيا به‌سر مي‌برد، از رفتار کشيشان کليساي کاتوليک در موضوع تجاوزهاي گسترده به کودکان اظهار تأسف کرد.

پاپ بنديکت شانزدهم که در سفري تاريخي در بريتانيا به‌سر مي‌برد، از رفتار کشيشان کليساي کاتوليک در موضوع تجاوزهاي گسترده به کودکان اظهار تأسف کرد. وي خواستار اتخاذ تدابير فوري براي حل و فصل اين رسوايي شد.
پاپ بنديکت شانزدهم روز پنجشنبه 16 سپتامبر در نخستين روز سفر تاريخي خود به بريتانيا با وجود سرماي شديد، مراسمي را در محوطه باز در شهر گلاسگو اسکاتلند برگزار کرد که در آن 60 هزار نفر شرکت کردند.
اين براي نخستين بار بعد از نزديک به 30 سال است که رهبر کاتوليک‌هاي جهان از بريتانيا بازديد مي‌کند که تعداد کاتوليک‌ها در آن کم‌تر از ده درصد جمعيت است.

پاپ، ناخشنود از تجاوزها
پاپ در هواپيمايي که او را به سمت اسکاتلند مي‌برد خطاب به خبرنگاران گفت که کليسا با چشمان باز و سرعت و دقت کافي به موضوع تجاوز کشيش‌ها به کودکان نپرداخته و بايد هر چه سريع‌تر تدابير لازم را اتخاذ کند.
گزارشي که در سال 2009 در ايرلند منتشر شد، نشان داد که کشيش‌ها با حمايت کليسا مرتکب صدها تجاوز به کودکان شده‌اند. انتشار اين گزارش يکي از بزرگ‌ترين بحران‌هاي کليسا در سال‌هاي گذشته است؛ طوري‌ که با انتشار اين گزارش در ايرلند، در آلمان و بلژيک نيز در گزارش‌هايي مشابه، از صدها تجاوز ديگر از طرف کشيش‌ها به کودکان پرده برداشته شد.
پاپ روز پنجشنبه در گلاسگو ضمن اعتراف به تقصير کليسا در اين زمينه گفت که فاش شدن اين موضوع، ضربه‌اي روحي براي او بوده است.
به گفته پاپ بنديکت شانزدهم، کليسا سه امر اساسي را در دستورکار خود قرار داده است که عبارتند از ارائه‌ حمايت‌هاي رواني و معنوي از قربانيان، مجازات افراد گناهکار و احتياط در انتخاب کشيش‌ها و ورود آنها به سلسله مراتب کليسا.
اين در حالي ا‌ست که کميته حمايت از قربانيان تجاوز جنسي، خواستار پرداخت خسارت به خانواده‌هاي اين کودکان و سپردن کشيش‌هاي خطاکار به دستگاه قضايي شده است.

تظاهرات عليه پاپ در ادينبورگ و لندن
پاپ بنديکت شانزدهم که ظهر پنج‌شنبه وارد ادينبورگ شد، ‌مورد استقبال شاهزاده فيليپ قرار گرفت و پس از آن به ديدار ملکه اليزابت دوم و سپس اسقف کليساي انگليکان در اسکاتلند رفت.
همزمان با بازديد پاپ، تظاهراتي عليه سفر او به ادينبورگ برگزار شد. بسياري از تظاهرکنندگان تابلوهايي در دست داشته و خواستار عدم حمايت کليسا از متجاوزان به کودکان شده بود. اين در حا‌‌لي ا‌ست که قرار است تظاهرات ديگري نيز روز شنبه 18 سپتامبر در لندن برگزار شود.
پاپ به خصوص پس از اظهارات يک کاردينال آلماني که بريتانيا را کشوري جهان سومي خوانده بود، سعي دارد در اين سفر سوءتفاهم‌ها را برطرف کرده و پس از پنج قرن، رابطه‌ خوبي با کليساي انگليکان برقرار کند.
وي در مورد تظاهراتي که قرار است روز شنبه در لندن برگزار شود، گفت که از اين امر نگراني ندارد؛ چرا که انتظار هر چيزي را دارد.
به گفته پاپ، در زمان سفرش به فرانسه به وي هشدار داده بودند که فرانسوي‌ها بيشتر از هر مليتي در دنيا با برگزاري مراسم مذهبي مخالف‌اند و هنگام سفر به جمهوري چک نيز به او گفته بودند که اهالي اين کشور بيشتر از هر ملت ديگري ضد دين هستند؛ اما هر دو سفر وي با موفقيت خاتمه يافت.
قرار است که پاپ بنديکت شانزدهم روز شنبه در "هايد پارک" لندن مراسمي مذهبي را برگزار کند و سپس روز يکشنبه 19 سپتامبر در بيرمنگام مراسم ديگري را اجرا کند که هر شرکت‌کننده در آن موظف به پرداخت 30 يورو به عنوان کمک به کليساي کاتوليک بريتانيا است.
کليساي کاتوليک بريتانيا قصد دارد با جمع‌آوري کمک‌هاي مالي از فشارهاي زياد عليه خود به‌خاطر سازمان دادن سفر بيست ميليون يورويي پاپ به بريتانيا بکاهد.

جام جم آنلاين


نوشته شده در   شنبه 27 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode