ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مهر 1394     |     کد : 94833

مدارس کارکردی غیر از پرکردن حافظه کودک ندارند

مدیر گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی گفت: مدارس معمولاً کارکردی غیر از نگه داری کودکان و پر کردن حافظه شان ندارند. روزجهانی کودک فرصتی برای یادآوری این مشکل بزرگ است.

مدیر گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی گفت: مدارس معمولاً کارکردی غیر از نگه داری کودکان و پر کردن حافظه شان ندارند. روزجهانی کودک فرصتی برای یادآوری این مشکل بزرگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه روز جهانی کودک، گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (فبک) در نظر دارد چهارشنبه ۱۵ مهرماه برنامه مفصلی با برخی از فعالان این حوزه برگزار کند. به همین مناسبت دکتر سعید ناجی مدیر گروه فبک در پاسخ به این سوال که برنامه تان در روز جهانی کودک چیست، گفت: کودکان و نوجوان در عصری که عموماً مردم به واسطه ارمغان دستاوردهای تکنولوژی جدید فقط خودشان را می‌بینند بیشتر از همه در معرض تنهایی و آسیب‌اند. زمانی که ابزارهای این تکنولوژی، ما بزرگتر ها را به سوی خودبینی و خودخواهی می‌برد کودکان ناگزیر به خلوت‌تنهایی خود می خزند و با ریموتهای تلویزیون، گوشیهای تلفن و برنامه‌ها و افراد ناشناخته تبلت‌ها و اینترنت مشغول می‌شوند.

ناجی در ادامه افزود: با آغاز مدارس کودکان به مدارس سپرده می شوند تا مسئولیت تربیت کودکان را به عهده گیرند. اما مدارس هم معمولاً کارکردی غیر از نگه داری کودکان و پر کردن حافظه آنها ندارند. ماجرای غم انگیز تربیت همچنان ادامه می یابد و اخلاق، هویت و مهارت‌های  اجتماعی همچنان سیر نزولی خود را به جهت نداشتن یک متولی درد آشنا ادامه می دهد.

وی گفت: اما روزجهانی کودک فرصتی برای یادآوری این مشکل بزرگ است که عدم رفع آن در هر کشوری می‌تواند تمامیت و استقلال فرهنگی آن کشور را به مخاطره بیاندازد.

مدیر فبک با اشاره به برنامه های این گروه گفت: گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان پژوهشگاه علوم انسانی که هدف اصلی‌اش پر کردن خلاء های مذکور در زندگی کودکان و نوجوانان کشورمان است، حداقل کاری را که می تواند به عهده بگیرد، این است که علاوه بر برنامه های آموزش تفکر که به کودکان کمک می کند دست کم خودشان به فکر حل مشکلاتشان باشند، تلاش می کند اطلاع رسانی‌هایی هم در این فرصتهای اندک داشته باشد. تا خانواده ها و متولیان آموزشی و تمامی دست اندرکاران را با این مشکلات آشنا ساخته و یادآوری مجددی به عمل بیاورد تا شاید راهی جدید برای رفع این مشکلات مهیا شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode