ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394     |     کد : 94703

همایش ازدواج آسان و عفاف در خانواده برگزار شد

همایش ازدواج آسان و عفاف در خانواده با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان بستان آباد برگزار شد.

همایش ازدواج آسان و عفاف در خانواده با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان بستان آباد برگزار شد.



به گزارشروابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی  این همایش  با حضورفرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان آباد و جمعی ازمسئولین و همچنین بانوان فعال فرهنگی، دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان، اولیا و مربیان برگزار شد.

در این مراسم سید رضا رضوی امام جمعه بستان آباد ضمن اشاره به جایگاه ویژه ازدواج در سیره نبوی گسترش ازدواج آسان را لازمه حل مشکلات فرهنگی جامعه دانست و گفت: رواج تجمل گرایی و رسومات اضافی امروز به مانعی برای گسترش ازدواج جوانان تبدیل شده است.
وی افزود: اگر خانواده ها از انتظارات بیجای خود بکاهند به راحتی می توان ازدواج جوانان را گسترش داد و مانع بسیاری از آسیب های اخلاقی و اجتماعی شد.
رضوی با انتقاد از فرهنگ راحت طلبی، از جوانان خواست تا با تلاش خود حرفه و مهارتی را به دست آورند تا بتوانند هرچه زودتر مقدمات استقلال مالی خود را فراهم کنند.
در بخش دیگری از این مراسم یدالله قاری زاده فرماندار بستان آباد در سخنانی به اهمیت حیا و عفت در نزد زنان و مردان مومن اشاره کرد و گفت: طبق فرهنگ قرآنی حیا و عغت لازمه زندگی یک فرد معتقد هستند و هم مرد و هم زن باید نسبت به رعایت پرهیزکاری حساسیت لازم را داشته باشند.
همچنین دکتر حسین ناصری ازمشاورین برجسته استان در این همایش با تبیین شاخصه های یک ازدواج موفق خواستار توجه جدی والدین به نیازهای جوانان در امر ازدواج شد.
ناصری افزود: دقت در انتخاب همسری هم سطح و هم کفو و پرهیز از احساسات سرکش دوره جوانی می تواند ما را به یک انتخاب موفق برساند.
این مشاور برجسته استان از خانواده ها خواست تا با اصلاح بخش هایی از مراسمات ازدواج که هیچ نتیجه ای جز رواج مصرف گرایی و افزایش هزینه ها و در نتیجه سخت تر شدن ازدواج ندارد نیازهای روحی و روانی فرزندان خود را با امر ازدواج تامین نمایند.
اجرای سرود توسط دانش آموزان و پذیرایی از بخش های دیگر این همایش بود.


نوشته شده در   دوشنبه 13 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode