ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 مهر 1394     |     کد : 94540

آیت الله مجتهد شبستری: بی‌کفایتی آل سعود مسلم است/در واقعه غدیر دشمنان اسلام ناامید شدند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث مکه و منا و کشته شدن صدها نفر از زائران خانه خدا گفت: بی‌کفایتی آل سعود مسلم است و باید فکری برای تامین آرامش حجاج کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث مکه و منا و کشته شدن صدها نفر از زائران خانه خدا گفت: بی‌کفایتی آل سعود مسلم است و باید فکری برای تامین آرامش حجاج کرد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر با تبریم عید غدیر خم اظهار داشت: این روز عید الله الاکبر است که در واقعه غدیر دشمنان اسلام ناامید شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام انتظار داشتند که بعد از وفات پیامبر (ص) دین مبین اسلام از بین می رود، افزود: ولی در این چنین روزی دین و رسالت پیامبر اکرم(ص) تکمیل شد و امام علی(ع) به عنوان رهبر آسمانی اسلام و جانشین پیامبر اکرم به مردم معرفی شد و نعمت رسالت تمام شد.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به حوادث مکه و منا و کشته شدن صدها نفر از زائران خانه خدا گفت: بی‌کفایتی آل سعود مسلم است و باید فکری برای مدیریت حج و تامین آرامش حجاج کرد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه تنها محکوم کردن فاجعه منا توسط برخی کشورها کافی نیست، گفت: جمهوری اسلامی تاکنون با آل سعود خویشتن داری کرده اما در صورت برخورد و ادامه کارشکنی های دولت سعودی، عکس العمل خشن خواهیم داشت.

بعید نیست فاجعه منا تعمدی باشد

وی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته نیز شاهد حوادثی چون آتش سوزی چادر حجاج و کشتار حجاج ایرانی بودیم، گفت: امسال نیز حوادث جرثقیل و حادثه تلخ منا مسلمانان را داغدار کرد و جهان اسلام را در غم و اندوه فرو برد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه البته با وجود این همه بی کفایتی و سوء مدیریت هنوز هم برخی کشورها این فاجعه را محکوم نکرده اند، افزود: دوستان غربی آل سعود و آنهایی که از آل سعود حق السکوت می گیرند این حوادث را محکوم نکردند.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه باید زمینه ای فراهم شود که حجاج احساس امنیت کنند، افزود: بعید نیست فاجعه منا تعمدی باشد چون که آل سعود در عراق، یمن و سوریه دست به جنایت های شدید تری می زنند و ممکن است با دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام به چنین جنایتی در سرزمین منا کرده باشند.

وی با بیان اینکه عربستان تعداد زیادی از ماموران خود را به یمن فرستاده تا مسلمانان را بکشند، گفت: تعدادی کمی هم که مامور در انجا بود از دادن آب به حجاج خودداری می کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از آمادگی مردم آذربایجان شرقی برای اجرای اوامر جهادی مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: ما مردم استان آماده هرگونه جهادی در راه دین اسلام هستیم.


نوشته شده در   جمعه 10 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode