ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 شهريور 1389     |     کد : 9442

سيستم پاك‌كننده عرق جراح

سيستم‌هاي موجود در اين مجموعه مشتمل بر عينک ايزوله جراحي است که داراي ميکروسيستم‌هاي تهويه هواي داخلي اطراف چشم و محفظه عينک بود....

سيستم‌هاي موجود در اين مجموعه مشتمل بر عينک ايزوله جراحي است که داراي ميکروسيستم‌هاي تهويه هواي داخلي اطراف چشم و محفظه عينک بوده و موجب عدم تعريق در فضاي داخلي عينک و نيز حذف بار اضافي بر روي چشم جراح مي‌شود.
دو دانشجوي تبريزي موفق شدند مجموعه‌اي از تجهيزات پزشكي اتاق عمل را طراحي كنند.
محمدرضا قدسي‌فر و وحيد صدرالديني در گفت‌و‌گو با ايسنا، منطقه آذربايجان شرقي، خاطرنشان كردند: سيستم‌هاي موجود در اين مجموعه مشتمل بر عينک ايزوله جراحي است که داراي ميکروسيستم‌هاي تهويه هواي داخلي اطراف چشم و محفظه عينک بوده و موجب عدم تعريق در فضاي داخلي عينک و نيز حذف بار اضافي بر روي چشم جراح مي‌شود.
طراحان اين مجموعه تجهيزات پزشكي، همچنين فيلترهاي انحصاري عينک جراحي مزبور را باعث جلوگيري از ورود ترشحات خوني و چرکي در بخش جراحي دانسته و درباره آن اضافه كردند: اين فيلترها از عواقب و بيماري‌هاي ناشي از ترشحات جلوگيري مي‌كند.
اين دانشجويان تبريزي افزودند: سيستم هوشمند پاک کننده عرق جراح ديگر سيستمي است كه به تازگي ابداع و توليد شده است و با توجه به حساسيت بالاي جراحي، اين سيستم به جراحاني که عمل هاي جراحي طولاني مدتي انجام مي دهند، کمک موثري خواهد کرد.
به گفته آنها، سيستم ياد شده براي اولين بار مجهز به حسگرهاي رطوبتي فوق‌العاده حساس است که تعريق و کمترين رطوبت ايجاد شده را تشخيص داده و اهرم هاي سيستم را به منظور پاک کردن عرق به سمت پيشاني شخص سوق مي‌دهد تا پد مخصوص جاذب رطوبت عرق موجود را جذب كند.
قدسي‌فر و صدرالديني اضافه كردند: سيستم ديگر نوعي الکتروکوتر جديد است که براي افزايش ايمني و سهولت در برش و انعقاد ليزري در جراحي‌ها به ويژه در جراحي بافت‌ها و غدد سرطاني و عفوني طراحي شده و هيچ نمونه داخلي و خارجي ندارد.
به گفته اين مخترعان، با توجه به رايزني هاي صورت گرفته، خط توليد اين الکتروکوتر تا پايان سال جاري تاسيس شده و اين سيستم به مرحله توليد خواهد رسيد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 25 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode