ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394     |     کد : 93063

رسانه های ایتالیا: فیلم محمد رسول الله یک موفقیت است

فیلم حضرت محمد (ص) ساخته مجیدی از بدو اکران، یک موفقیت محسوب می شود. تمامی بلیت های این فیلم که در 140 سینمای ایران با یک روز تاخیر به خاطر مشکل صدا اکران شد، به فروش رفت. فیلم محمد (ص) ساخته بزرگترین کارگردان ایرانی، داستان پیامبر اسلام (ص) را از تولد تا 13 سالگی تعریف می کند.

اکران فیلم حضرت محمد (ص) ساخته 'مجید مجیدی' در سینماهای ایران در بسیاری از رسانه های ایتالیایی بازتاب داشت و آن را پرهزینه ترین فلیم تاریخ ایران و یک موفقیت برای مجیدی خواندند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسکانیوز نوشت: فیلم حضرت محمد (ص) ساخته مجیدی از بدو اکران، یک موفقیت محسوب می شود. تمامی بلیت های این فیلم که در 140 سینمای ایران با یک روز تاخیر به خاطر مشکل صدا اکران شد، به فروش رفت. فیلم محمد (ص) ساخته بزرگترین کارگردان ایرانی، داستان پیامبر اسلام (ص) را از تولد تا 13 سالگی تعریف می کند.

هدف مجیدی در این فیلم، شکستن تصویر خشونت آمیزی است که در افکار عمومی از اسلام ارائه می شود و گروه های تروریستی مسلح افراطی مانند داعش خود را به این دین نسبت می دهند.
مجیدی در این فیلم به دنبال اتحاد میان اهل سنت و شیعیان در تمام جهان از عراق تا یمن تا سوریه است و نه تفرقه میان انها. این فیلم با بودجه ای 34 میلیون یورویی که بخشی از آن را دولت تامین کرد، ساخته شد و پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بشمار می رود. برای صحنه سازی در این فیلم ، در منطقه ای در جنوب تهران، شهر مکه آنطوری که 1400 سال پیش بود، ساخته شد.
نشریه 'لترا 43' نیز نوشت: فیلم محمد (ص) پرهزینه ترین فیلمی بوده که تاکنون درایران ساخته شده است. فیلمی که برای ساخت آن 5 سال وقت و 50 میلیون دلار هزینه شده است. این نخستین فیلمی است که زندگی پیامبر اسلام را بدون اینکه هرگز چهره او نشان داده شود، تعریف می کند. بر اساس تفسیر قرآن، هرگز نمی توان چهره پیامبر اسلام را به تصویر کشید. این فیلم روز پنجشنبه 27 اوت در سینماهای ایران اکران شد.
'سرج لوزیک' مدیر جشنواره فیلم مونترال در کانادا گفت: این فیلم اثری با ارزش والای هنری است. تاکنون فیلم های زیادی در خصوص زندگی چهره کلیدی ادیان بزرگ مانند مسیح، موسی و بودا، ساخته شده اما این دومین فیلم حماسه ای است که داستان بنیانگذار اسلام را تعریف می کند.
این فیلم که قسمت نخست از سه فیلم است، 12 سال اول زندگی حضرت محمد (ص) را تعریف می کند. قبل از مجیدی ، 'مصطفی عقاد' کارگردان سوری آمریکایی در سال 1976 فیلمی در باره حضرت محمد (ص) ساخت که مورد استقبال تمام مقامات اسلامی قرار گرفت، زیرا اثر او در احترام به دستورات قرآن بوده و پیامبر را به هیچ وجهی نشان نمی داد، حتی صدای پیامبر نیز شنیده نمی شد.
مصطفی عقاد که مورد احترام حکومت های مذهبی اسلامی قرار داشت به دست افراط گرایان القاعده در سال 2005 به همراه دخترش در یک سوء قصد تروریستی در عمان کشته شد.
این نشریه نوشت: مجیدی نیز با همان احترام در قبال قرآن، چهره حضرت را نشان نمی دهد. در این فیلم، پیامبر اسلام (ص) که در اکثر صحنه ها همانند نور رویت می شود، چهره اش دیده نمی شود اما بدن او از پشت دیده می شود.
این نشریه افزود: مجیدی اظهار داشت که با کارشناسان دینی اهل تشیع و تسنن از مراکش تا عراق برای ساخت این فیلم مشورت کرده است. این درحالی که نخستین مشاجرات در جهان اهل سنت صورت گرفت و امام دانشگاه الازهر در قاهره خواستار آن شد تا این فیلم اکران نشود، عربستان سعودی نیز در صدد بایکوت این فیلم بوده و قطر در حال ساخت یک فیلم دیگر از دیدگاه اهل سنت است.
گفتنی است که سه ایتالیایی نیز در این فیلم در بخش های تصویربرداری، مونتاژ و گریم کار کرده اند.


نوشته شده در   شنبه 7 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode