ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394     |     کد : 92666

همایش بزرگداشت روز دختر در شهرستان هریس برگزار شد

به همت حوزه فاطمه الزهرا سپاه ناحیه هریس، همایش بزرگ روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس برگزار شد.

به همت حوزه فاطمه الزهرا سپاه ناحیه هریس، همایش بزرگ روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،  در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالرحیمی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه هریس ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و با اشاره به زندگینامه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س)، دختر امام موسی بن جعفر(ع)، خواهر هشتمین امام شیعیان و عمه امام جواد الائمه(ع) هستند و روایات بسیاری در مدح وی ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه هریس تصریح کرد: نام معصومه را برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) برای ایشان انتخاب کرده اند و گرنه نام اصلی ایشان فاطمه است.

حجت‌الاسلام عبد الرحیمی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) از فضایل معنوی بالایی برخوردار هستند،بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و مقامات است و روایات معصومان (ع) فضیلت ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می دهد.

وی گفت:یکی از مقامات حضرت معصومه(س) مقام شفاعت است که امام صادق (ع) که می فرمایند: آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است. و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می‌کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.

حجت‌الاسلام عبدالرحیمی به روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند «من زار المعصومه بقم، کمن زارنی» بیان داشت: زیارت قبر حضرت معصومه ثواب زیارت امام رضا را دارد.

در ادامه مراسم مولود خوانی توسط مداح اهل بیت حسین حضرتی اجرا شد  و مراسم با پخش کلیپ و همخوانی دعای فرج و تجلیل از برگزیدگان مسابقه قرآنی سال ۹۳ و همچنین دختران نمونه و موفق پایگاه ها  و پذیرایی از حضار  پایان یافت.


نوشته شده در   سه شنبه 27 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode