ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394     |     کد : 92510

جشنواره نمایش های خیابانی شهرو شهروند تبریزیم با حضورسه کشور آغاز شد

چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز شهرو ...

چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز شهرو شهروند'تبریزیم'با حضور سه کشور خارجی پنجشنبه شب در پارک مسافر تبریز آغاز شد .


به گزارش خبرنگار ایرنا ،در این جشنواره هفت اثر از کشورهای ترکیه، آذربایجان و عراق به نمایش گذاشته می شود و گروه های نمایش دیگری از جمله تهران و مریوان اجرا دارند .
دبیر جشنواره نمایش های خیابانی 'تبریزم' ،در آیین افتتاح این جشنواره گفت : 96 اثر در سه بخش نمایش خیابانی ، بخش مجسمه تئاتر و بخش بین الملل از کشورهای ایران،گرجستان،ترکیه،آذربایجان و اقلیم کردستان عراق به دبیرخانه ارسال شد .
حسین آذرنیا ،افزود : از آثار خارجی چهار اثر از ترکیه،دو اثر از آذربایجان و یک اثر از اقلیم کردستان عراق برای اجرا در جشنواره انتخاب شدند .
وی اظهار کرد : از میان آثار داخلی ارایه شده به دبیرخانه نیز هشت اثر در بخش خیابانی و یک اثر در بخش مجسمه تئاتر برای حضور در چهارمین جشنواره انتخاب شدند که در چهار روز برگزاری جشنواره به نمایش درمی آیند .
وی همچنین در خصوص پیشینه درخشان هنر در تبریز کهن ،بیان داشت :پیشینه ابداعات و نوآوری های حوزه فرهنگ در ایران و پژوهشگران و فعالان این عرصه ، تبریز را به خوبی می شناسند .
آذرنیا ،افزود : شهری که با دارا بودن یک گذشته تابناک و مشعشع همواره در صدد خدمت به فرهنگ و هنر ایران بوده و این خطه را به رهگذر همه خلاقیت های فرهنگی و هنری کشور بدل کرده است .
وی خاطر نشان کرد : چه آن زمان که تبریز در گذرگاه تمدن غرب واقع شده بود و توانست از این رهگذر نوآوری های فروان را به جامعه ایران اهدا کند و چه آن زمان که تبریز با مجاهدت های بی مثالش در پهنه تاریخ، پاسدار بی بدیل قانون، اسلام و تمامیت ارضی شود.
بر اساس این گزارش ،امروز در اولین روز از اجرای جشنواره یاد شده، دو نمایش در بخش مسابقه، یک اثر در بخش میهمان و دو اثر در بخش مجسمه تئاتر برای مخاطبان اجرا شد.
در بخش رقابتی جشنواره، 'گئتمه عمی جانا گئل عمی جانا' به نویسندگی حبیب پروین قدس و کارگردانی سیامک افسایی و 'بمب' به نویسندگی و کارگردانی مهدی مصطفوی اجرا شد.
در بخش میهمان نیز، اثر 'اورهان کایا' از کشور ترکیه، با عنوان 'حاجی واد و کارا گوز' به اجرای نمایش خود پرداخت.
همچنین در بخش مجسمه تئاتر نیز، اثر 'بازیافت' طرحی از مینا پناهی و 'کاسه حیات' طرحی از سنا پورسعیدی اجرا شد.
چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز شهرو شهروند 'تبریزیم' در پارک مسافر واقع در بلوار استاد شهریار تبریز آغاز شده و از ساعت 17.30 تا 21 هر روز تا 25 مرداد ادامه می یابد .


نوشته شده در   جمعه 23 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode