ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 3 دي 1403
دوشنبه 3 دي 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 شهريور 1389     |     کد : 9172

نمايشگاه نوآوري‌هاي رسانه‌اي

نمايشگاه بين المللي نوآوري رسانه‌اي به نام "ايفا" (IFA) روز جمعه، سوم سپتامبر در شهر برلين افتتاح شد...


 نمايشگاه بين المللي نوآوري رسانه‌اي به نام "ايفا" (IFA) روز جمعه، سوم سپتامبر در شهر برلين افتتاح شد. اين نمايشگاه که تا روز هشتم سپتامبر ادامه دارد، عرصه‌اي است براي نمايش نوآوري‌‌هاي شگفتي‌آور رسانه‌اي و ارتباطاتي.
(Internationale Funkausstellung) برلين تصويري است پر از نور و تصاوير لرزان. اين تصوير در رابطه با نمايشگاه بين المللي مخابرات بسيار آشنا است. اما اگر با دقت نگاه کنيم مي‌بينيم که چيز جديدي امسال وارد "ايفا" شده است و آن هم تصاوير سه بعدي هستند. به همين دليل هم بيشتر بازديدکنندگان با عينک‌هاي مخصوص در مقابل مونيتورها ايستاده‌اند. تماشاگران، تصاوير سه بعدي را بيشتر از فيلم "آواتار" (Avatar) مي‌شناسند، اما چيزي که جديد است آن است که با تلويزيون‌هاي جديد تصاوير 3 بعدي حتي به خانه‌‌ها نيز انتقال داده مي‌شوند. تماشا کردن يک فيلم 3بعدي در خانه مي‌تواند بسيار جالب و هيجان انگيز باشد. به اين صورت تصاوير 3بعدي تنها ديگر منحصر به سينما نيستند.

تصاوير 3بعدي بدون عينک مخصوص
تقريبا تمام شرکت‌هاي توليدکننده‌ تلويزيون، ده‌ها تلويزيون 3بعدي به نمايشگاه برلين فرستاده‌ و به نمايش گذاشته‌اند. اما برخي از شرکت‌ها هنوز براي نوآوري جديدي صبر مي‌کنند. يکي از اين شرکت‌ها، شرکت آلماني "لووه" (Loewe) است. رولاند رايتل، نماينده‌ اين شرکت مي‌گويد: «به نظر ما آدم‌ها براي ديدن تصاوير 3 بعدي از عينک زياد استفاده نخواهند کرد. به همين دليل ما مي‌خواهيم صبر کنيم تا تکنولوژي جديدتري در اين‌باره ارائه دهيم؛ يعني 3بعدي اما بدون عينک! به همين خاطر ما نمي‌خواهيم جز اولين شرکت‌هاي ارائه کننده‌ 3بعدي باشيم، بلکه مي خواهيم جزو بهترين‌ها قرار بگيريم».
اين موضوعي است که در سال‌هاي آينده درباره‌اش بحث بسياري خواهد شد. همانند بحث بر سر تلويزيون‌هايي که کيفيت تصويري بالايي (High Difinition TV) دارند. دوسال پيش مردم هنوز در خريد چنين تلويزيون‌هايي احتياط مي‌کردند، اما امروزه خريد تلويزيون‌هاي با تکنولوژي HD به يک امر ضروري بدل شده است.
امسال تکنولوژي جديدي وارد بازار شده است و آن هم تلويزيون(Hybrid Broadcast TV)(HbbTV) است.اين تلويزيون با امکانات آنلايني مرتبط است. زاشا لانگه،نماينده‌ شرکت ژاپني توشيبا در اين باره مي‌گويد: «HbbTV اين امکان را به شما مي‌دهد که مثلا اطلاعات بيشتري درباره‌ برنامه‌اي که داريد مي‌بينيد کسب کنيد يا اينکه حتي برنامه‌اي را که از دست داده‌ايد و ضبط نکرده‌ايد را ببينيد. اينها از طريق ارتباط اين تلويزيون با خدمات اينترنتي امکان پذير است».

دويچه وله


نوشته شده در   يکشنبه 14 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode