ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 تير 1394     |     کد : 91253

تأکید امام جمعه بناب بر مقابله با بدعت‌ها در امر ازدواج

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در چهارمین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه شهرستان بناب اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی حمایت از ملت مظلوم یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان را وظیفه خود می‌داند و در هر جایی که می‌توانیم از آنها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در چهارمین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه شهرستان بناب اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی حمایت از ملت مظلوم یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان را وظیفه خود می‌داند و در هر جایی که می‌توانیم از آنها حمایت خواهیم کرد.
وی با تأکید بر ضرورت حمایت از مردم مسلمان در سراسر دنیا، افزود: هرچه در توان داریم، باید جبهه‌های خود را به خارج از مرزهای این کشور بکشانیم و این در حالی است که بعضی‌ها فکر و خیال خام می‌کنند و می‌گویند که از عراق، بحرین، لبنان و سوریه به ما چه ربطی دارد؟!
خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: امروز باید در دفاع از مسلمانان جهان پیشقدم باشیم و روز قدس یکی از این روزهایی است که باید جهاد کنیم.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر ضرورت ترویج ازدواج آسان و ساده در جامعه تأکید و بیان کرد: ازدواج مانند سایر امور دیگر موانع و مشکلاتی دارد که البته مقداری از این مشکلات را قبول داریم، اما مقداری دیگر از این مشکلات ساختگی و تحمیلی است و باید بدانیم که با بالارفتن سن ازدواج در جامعه آسیب‌های فردی و اجتماعی بیشتر می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه ارتباط دادن مسائل و مشکلات مربوط به ازدواج به مسائل اقتصادی اشتباه است، توضیح داد: با کاهش هزینه‌های زائد، تشریفات اضافی و کشاندن ازدواج‌ها از تالارها به منازل می‌توان برای افزایش ازدواج در جامعه قدم برداشت.
باقری بنابی با تأکید بر مقابله با بدعت‌ها در امر ازدواج و خنثی کردن تله‌های انفجار، افزود: دولت تدبیر و امید و اعتدال، مجلسی‌های اصولگرا و دستگاه‌های متصل به دولت با اتخاذ سیاست‌های راهبردی و دادن امتیازات ویژه به جوانان زمینه‌های ازدواج آنها را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان با دادن تسهیلات مناسب، کم‌بهره و درازمدت، جوانان را به سمت تأهل تشویق و ترغیب کنند که این تنها راه مبارزه اصولی با بی‌بند‌وباری در جامعه است.
امام جمعه بناب تأکید کرد: در کشور پهناور و جوان‌پرور ایران قدم‌های برداشته شده کافی نیست و مسئولان باید گام‌های ارزنده‌تری را در این خصوص بردارند.
باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب به تأسیس انجمن حمایت از زندانیان در این شهرستان اشاره کرد و از مردم خواست از مسئولانی که در این زمینه قدم برمی‌دارند، حمایت کرده و با مساعدت‌های مالی خود حامی خانواده‌های زندانیان باشند.
وی تبیین کرد: همانگونه که نمی‌گذاریم در این شهرستان زندان تأسیس شود، از طرف دیگر مردم با مساعدت‌های خود خانواده‌های زندانیان را حمایت خواهند کرد.
خطیب جمعه شهرستان بناب عنوان داشت: از مردم می‌خواهم مسئولانی را که برای حمایت از خانواده‌های زندانیان قدم برمی‌دارند، همچنان برای استمرار امدادرسانی به خانواده‌های زندانیان گام بردارند.
گزارش فارس حاکی است، مردم موحد و روزه‌دار شهرستان بناب پیش از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه همگام با مردم شریف سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس در حالی که شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ننگ بر آل‌سعود و ...» را سر دادند، با اشاره به ادامه مبارزات مسلمانان در برابر دشمنان مستکبر در جای جای دنیا، حمایت از خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، یمن، سوریه، عراق و بحرین اعلام و انزجار عمیق خود را از جنایات گسترده و خونین صهیونیست‌ها، تکفیری‌ها و خاندان رو به اضمحلال سعودی ابراز کردند.
راهپیمایان پس از طی مسیرهای تعیین شده به سوی میعادگاه نماز جمعه رهسپار شدند و با اجتماع در مصلای اعظم شهرستان بناب قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس را با تکبیرهای بلند و رسا تصویب کردند و با طنین صدای اذان ظهر مهیای اقامه نماز جمعه شدند.


نوشته شده در   جمعه 19 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode