ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 تير 1394     |     کد : 90992

امام جمعه آذرشهر: روز قدس ، مردم مسلمان جهان را متحد کرد

امام جمعه آذرشهر با بیان اینکه روز جهانی قدس ، روز اتحاد و وحدت مسلمانان در برابر تجاوزهای رژیم غاصب صهیونیستی است از همه آحاد مردم خواست بیش از هر زمانی در این روز مهم حضور گسترده داشته باشند.

امام جمعه آذرشهر با بیان اینکه روز جهانی قدس ، روز اتحاد و وحدت مسلمانان در برابر تجاوزهای رژیم غاصب صهیونیستی است از همه آحاد مردم خواست بیش از هر زمانی در این روز مهم حضور گسترده داشته باشند.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های نماز جمعه این هفته آذرشهر افزود: سرزمین قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است و در این روز ملت های مسلمان برای آزادی آن راهپیمایی عظیم روز قدس را برگزار می کنند.

وی یاد آوری کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) است برای همیشه در تاریخ همه ملت ها به عنوان روز قدس و روز مبارزه و روز فریاد مرگ بر اسرائیل غاصب ثبت گردیده است.

خطیب نماز جمعه آذرشهر اظهار امیدواری کرد: مردم مومن و روزه دار این شهرستان نیز هم صدا با دیگر هموطنان خودشان در سراسر کشور روز جمعه نوزدهم تیر ماه جاری که مصادف با 26 رمضان است در راهپیمایی باشکوه سراسری روز قدس شرکت می کنند.

امام جمعه آذرشهر در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) که دهه کرامت نامگذاری شده است گفت: همه ویژگی های اجتماعی و دیگر ابعاد زندگی این امام همام برای بشریت الگو و سرمشق زندگی انسانی و اسلامی است.

حجت الاسلام نورپور ، شب های قدر ماه رمضان و شهادت امیر مومنان و مولای متقیان امام علی (ع) را هم یادآوری کرد و افزود: شب های قدر از بهترین ایام ماه رمضان است و در این شب ها بندگان خدا با راز و نیاز به درگاه پروردگار منان رحمت و مغفرت او را برای خود و دیگران طلب می کنند.

وی ابراز کرد: امام علی (ع) چشمه همیشه جوشان عدالت و بندگی بود و آن امام عرشیان و فرشیان به عنوان جانشین به حق پیامبر بزرگوار اسلام سر انجام در راه عدالت و تقوای الهی خود به شهادت رسید.

امام جمعه آذرشهر در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی تشریفات و اسراف و تبذیرها در آیین های مجالس ترحیم و تذکر افراد تاکید کرد: نوشتن بنرهای قیمتی ، تاج گل های آنچنانی و سنگ قبرهای عریض و طویل و گران قیمت هیچ سودی برای حال مردگان ندارد.

حجت الاسلام نورپور گفت: حال و هوای مجالس ترحیم و تذکر باید معنوی و در عین حال بسیار ساده و بی آلایش باشد و دین مبین اسلام هم این را سفارش و تاکید کرده و اگر کسی هم می خواهد برای درگذشتگان خود احسان دهد ، بهترین احسان گره گشایی از مشکلات دیگران است.

شهرستان آذرشهر با جمعیت 120 هزار نفر در 55 کیلومتری تبریز واقع شده است.


نوشته شده در   جمعه 12 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode