ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 شهريور 1389     |     کد : 9092

کتاب پرسمان قرآنی ازدواج و خانواده منتشر شد

کتاب پرسمان قرآنی«ازدواج و خانواده»، گردآوری شده از سوی محمد رضا حسین زاده، از سوی نشر جمال منتشر و در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه شد...


 کتاب پرسمان قرآنی«ازدواج و خانواده»، گردآوری شده از سوی محمد رضا حسین زاده، از سوی نشر جمال منتشر و در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب پرسمان قرآنی«ازدواج و خانواده»، گردآوری شده از سوی محمد رضا حسین زاده، از سوی نشر جمال منتشر شد.
بر اساس این گزارش، ازدواج و خانواده، یکی از کتاب های مجموعه پرسمان قرآنی است و در یک مقدمه، پیشگفتار و هفت فصل به همت مرکز فرهنگ و معارف قرآن تهیه شده است.
ضرورت ها و اهداف ازدواج، محرم ها و نامحرم ها، همسر گزینی، خواستگاری، عقد و عروسی، حقوق خانواده، عوامل استحکام کانون خانواده و ازدواج مجدد در قرآن سر فصل های این کتاب را در بر می گیرد.
در فصل نخست، مؤلف به پرسش هایی درباره ازدواج و فزونی روزی، ازدواج آسان، ترک ازدواج به خاطر عشق به خداوند، فقر و نبود امکانات، اهداف و ره آوردهای ازدواج، ترک ازدواج و گناه های پیشین و حکم ازدواج پرداخته است.
فصل دوم و سوم دربردارنده پرسش هایی درباره محارم نسبی، محارم سببی، محارم رضایی، فرزند خوانده، مسأله محصنات در قرآن، معیارهای همسر مناسب، اعتدال در معیارها، اختیاری بودن ازدواج و راه های شناخت همسر مناسب است.
در فصل چهارم، خواستگاری، ازدواج آسان، نقش و وظیفه والدین، دولت اسلامی و یاری، شادی کردن در عروسی، پرهیز از شرکت در مراسم گناه آلود، موسیقی در ازدواج و زناشویی بررسی شده است.
حقوق مرد بر زن، حدود اطاعت زن از شوهر، حقوق زن بر شوهر، حقوق متقابل زن و شوهر، حقوق والدین در خانواده، حقوق فرزندان و بستگان، بخشی از پرسش ها و پاسخ هایی است که در فصل پنجم گردآوری شده است.
در فصل پنجم به پرسش هایی در خصوص رعایت اخلاق اسلامی، عمل به وظایف، کمک کردن در امور خانه، نقش زن در استحکام خانواده،‌دوری از چشم و هم چشمی، عکس العمل مرد در برابر نشوز زن و تعلیم و تربیت در مهد خانواده پاسخ گفته شده است.
همچنین در فصل هفتم کتاب چند همسری و فلسفه آن، ازدواج پس از وفات و طلاق، ارث در خانواده، ارث زن در قرآن، تصرف ارث زن و تفاوت ارث زن و مرد مورد بررسی قرار گرفته و به پرسش هایی در این زمینه پاسخ داده شده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: ارتباط ازدواج با توسعه یافتن شخصیت فرد، انکار ناپذیر است؛ زیرا پس از ازدواج نخستین مرحله خروج از خود طبیعی فردی«من» و تبدیل به«ما» شدن است.
پرسش هایی مطرح شده در این کتاب، پرسش هایی است که از متن جامعه برخاسته و حاصل ده سال تلاش گروه پاسخ دهی به پرسش های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی است.
این پرسش ها که از میان شصت هزار پرسش کتبی و هزاران پرسش تلفنی، حضوری و اینترنتی ارسالی از دویست شهر سراسر کشور گردآوری شده است می تواند نمایانگر شبهات و سؤالهای اعتقادی رایج عصر ما باشد.
یادآوری می شود، چاپ نخست کتاب«پرسمان قرآنی ازدواج و خانواده» گردآوری شده از سوی محمد رضا حسین زاده، در شمارگان 3000 نسخه، بهای 2500 تومان از سوی نشر جمال منتشر شد. 


نوشته شده در   سه شنبه 9 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode