ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 31 خرداد 1394     |     کد : 90541

فیلم های سینمای هنر و تجربه در تبریز اکران می شود

مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی از اکران فیلم های سینمای هنر و تجربه در سینما ۲۹ بهمن تبریز در طی هفته جاری خبر داد.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی از اکران فیلم های سینمای هنر و تجربه در سینما ۲۹ بهمن تبریز در طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد خازن شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: باز اکران فیلم های سینما هنر و تجربه توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز برای نخستین بار با پخش فیلم کوتاه «ماهی و گربه» کاری از شهرام مکری آغاز می شود.

وی در ادامه افزود: گروه سينماهای «هنر و تجربه» تلاشي براي نمايش آن دسته از فيلم‌های با ارزشی در ميان فيلم‌های غيرتجاری است كه اکران‌شان میتواند جايگاه شايسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعه سينمايی روشن كند و به ارتقاي دانش سينمايی تماشاگران و ارتقای كيفيت هنری سينمای ايران كمك كند.

خازن ادامه داد: در اين طرح «فیلم هنری» به اثري سينمايی – در هر قالب زمانی كوتاه و بلند و داستاني و مستند و انيميشن گفته می شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسيت‌ها و كنجكاوی های زیبایی‌شناسانه تماشاگران را برانگيزد و ذوق و سليقه بصری آنان را ارتقا دهد.

وی اضافه نمود: «فیلم تجربی» نيز به فیلمی اطلاق می‌شود که شيوه‌های تازه‌ای در بیان و روايت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سينمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی رود.

خازن اظهار داشت: البته برخی از فيلم‌های متفاوت و برتر سينمای بدنه هم كه حاوي جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دليلی امكان اين را دارند كه جايی در اكران سينمای بدنه پيدا كنند، می توانند در چارچوب اين طرح نيز به نمايش درآيند.

مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه سانس های ویژه ای برای اکران فیلم های فوق در نظر گرفته شده است، گفت: در ابتدای امر اکران به صورت روزانه خواهد بود و رفته رفته در روزهای خاصی از هفته و در ساعت مشخصی اکران خواهد شد که مراتب به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

گفتنی است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با امور سینمایی حوزه هنری استان واقع در سینما ۲۹ بهمن مراجعه کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 31 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode