ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 خرداد 1394     |     کد : 90261

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی: تبریز شهر سبز تکدی‌گری است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز از نظر تکدی‌گری به عنوان یک شهر سبز شناخته می‌شود، گفت: تعداد گدایان در این شهر نزدیک به صفر است و موسسات خیریه مردمی برای جمع‌آوری متکدیان و پوشش آنان فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز از نظر تکدی‌گری به عنوان یک شهر سبز شناخته می‌شود، گفت: تعداد گدایان در این شهر نزدیک به صفر است و موسسات خیریه مردمی برای جمع‌آوری متکدیان و پوشش آنان فعال هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن ارشدزاده صبح امروز در همایش علمی کاربردی معاونان امور اجتماعی بهزیستی کشور، با اشاره به موقعیت آذربایجان‌شرقی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: این استان با کشورهای خارجی هم‌مرز است که معایب و محاسنی را در پی دارد و رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد می‌کند و توریسم درمانی در این استان رواج دارد.

وی ادامه داد: این هم‌مرزی از لحاظ تهدیدات اجتماعی یک آسیب شمرده می‌شوند و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

آذربایجان‌شرقی به سمت سالمندی حرکت می‌کند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز حدود 400 هزار حاشیه‌نشین دارد، بیان کرد: این تعداد یک آسیب جدی است و جمعیت استان نیز به سمت سالمندی است و رتبه خودکشی در استان نیز رتبه سوم کشوری است.

وی یادآور شد: حمایت از مهدکودک‌های محروم و آسیب‌دیده را انجام می‌دهیم و یک خانه دولتی شیرخوارگاه با 55 کودک داریم و 75 نفر دانشجو تا سطح دکترا را نیز زیرپوشش داریم.

آذربایجان‌شرقی از نظر کودکان خیابانی رتبه آخر را دارد

ارشدزاده با اشاره به عملکرد دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی به غیر از تبریز در چهار شهر استان فعال است و از نظر کودکان خیابانی نیز در کشور رتبه سی‌ام را داریم.

وی بیان کرد: از نظر اختلال جنسی در رتبه پنج کشوری قرار داریم و یکی از شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد، خودکشی و سرقت است که بیشترین آسیب‌های اجتماعی مربوط به طلاق و اعتیاد است.

ارشدزاده با بیان اینکه شهر تبریز از نظر تکدی‌گری به عنوان یک شهر سبز شناخته می‌شود، افزود: تعداد متکدیان در این شهر نزدیک به صفر است و موسسات خیریه مردمی برای جمع‌آوری متکدیان و پوشش آنان فعال هستند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های استانی گفت: برای اجرای برنامه سند تدبیر توسعه در آذربایجان‌شرقی برنامه‌های متعددی را داریم که در همین زمینه دو برنامه با مشارکت خیران در حال اجرا است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و هفت پروژه نیز در شهرستان‌ها در حال اجراست و ارزش پروژه‌ها در حدود 14 میلیارد تومان است.

ارشدزاده از سه برابر شدن درآمد اختصاصی استان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: درآمد اختصاصی در سال 92 از 300 میلیون تومان بود که این رقم در سال 93 به 900 میلیون تومان رسیده است و تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل انجام شده است.

وی با بیان اینکه برند بهزیستی آذربایجان‌شرقی مبتنی بر اعتماد مردمی است، افزود: تعداد مراکز و موسسات غیردولتی استان به طور کلی 1450 موسسه است.


نوشته شده در   يکشنبه 24 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode