ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394     |     کد : 89956

آیت الله مجتهد شبستری: قیام ۱۵ خرداد در نتیجه پیوند ملت با ولایت فقیه به ثمر نشست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ درنتیجه پیوند ملت با ولایت فقیه به ثمر نشست و با ادامه مبارزات باعث خلق حماسه ۲۲ بهمن شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ درنتیجه پیوند ملت با ولایت فقیه به ثمر نشست و با ادامه مبارزات باعث خلق حماسه ۲۲ بهمن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز  در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در مبارزات مردم بود، افزود: ۱۵ خرداد با تکیه بر نیروی ایمان و حمایت مردم از رهبری و ولایت فقیه شکل گرفت.

وی سپس با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد باعث شد تا روحیه دینی و مذهبی ملت ایران تقویت شود، ادامه داد: ۱۵ خرداد باعث افزایش بینش سیاسی آحاد مردم شد و این روز تاریخی به خوبی ماهیت و ذات پلید و ضد اسلامی شاه را به دنیا نشان داد.

امام جمعه تبریز سپس با اشاره به اینکه در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم در اعتراض به دستگیری امام راحل دست به تظاهرات زده و پایه های رژیم پهلوی را سست کردند، گفت: پس از آن روز دور جدیدی از مبارزات مردم بزرگ ایران علیه رژیم ستمگر شاه شروع شد و مردم به مبارزات خود ادامه دادند تا با تداوم نهضت اسلامی، حماسه ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ خلق شود.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مسئولان این توصیه ها را موبه مو اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان اصول عملی امام راحل(ره) و توصیه های مقم معظم رهبری را برای عظمت ایران اسلامی به صورت دقیق رعایت کنند، افزود: عمل بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری و پیروی از ایشان برای همه مردم و مسئولان ضروری است.


نوشته شده در   جمعه 15 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode