ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394     |     کد : 89656

امام جمعه تبریز برتبادل همزمان امتیازات در مذاکرات هسته ای تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تبادل همزمان امتیازات بین طرفین، تنها راه ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تبادل همزمان امتیازات بین طرفین، تنها راه ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای است.


آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: آمریکایی ها تاکنون گزارشی غیرواقع و به دور از منطق از مذاکرات ارایه کرده اند تا جایی که وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که این فکت شیت (گزاره برگ) آمریکایی دروغ است از این رو شرط و شروط در مذاکرات قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: خواسته مردم و فرهیختگان به تاسی از رهبر معظم انقلاب رعایت اصول شش گانه ای است که از سوی مردم تدوین شده و مصلحت کشور در این است که این اصول و گزاره برگ ملی هسته ای در مذاکرات رعایت شود.

آیت الله شبستری گفت: اگر این اصول رعایت نشود هر توافقی برای ملت ایران ذلت بار خواهد بود و ما اجازه نخواهیم داد احدی بدون در نظر گرفتن این اصول قراردادی را امضا کند.

وی اظهار کرد: براساس اصول شش گانه تحریم ها باید به صورت یکجا و همراه با امضا توافق نامه لغو شود، دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای کشور باید حفظ شود، هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های عملی و فنی وجود نداشته باشد، نظارت و بازرسی از مراکز هسته ای کشور در حد متعارف بین المللی باشد، توافق هسته ای باید برگشت پذیر باشد و هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح، مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نخواهد بود.

نمازگزاران حاضر در نماز جمعه این هفته تبریز با سردادن تکبیر حمایت خود از گزار برگ ملی هسته ای را اعلام کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امریکایی ها هیچ موقع قابل اعتماد نبوده اند افزود: از 12 سال پیش که مذاکرات هسته ای آغاز شده آمریکایی ها رفتارهای چندگانه خود را ادامه داده اند چرا که مستکبران چشم دیدن ایران اسلامی قدرتمند را ندارند.

آیت الله شبستری گفت: کارشکنی های امریکایی ها مختص مذاکرات هسته ای نبوده و آنها در قرارداد الجزایر، مذاکرات افغانستان، سوریه، کره شمالی و عراق قرارداد با چین و روسیه چندین بار عهد شکنی کرده اند و اثبات شده که آمریکایی ها قابل اعتماد نبوده و نیستند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ای این هفته نماز جمعه به مناسبت های هفته اشاره کرد و افزود: 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر که به عنوان روز جوان نامگذاری شده و جوانان باید ایشان را به عنوان الگو و اسوه خود در زندگی انتخاب کنند.

آیت الله شبستری گفت: امروز از جوانان شهادت نمی خواهند اما انتظار ولی عصر عج از آنها سبک نشمردن نماز و انجام وظایف دینی است چرا که ممکلت ، مملکت فاطمی و علوی است و بی دینی و بی حجابی جایی در آن ندارد.

وی به 15 شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصر عج به عنوان دیگر مناسبت مهم هفته اشاره کرد و افزود: ولادت پیامبر اکبر عید مسلمانان است اما ولادت امام عصر عید تمامی بشر بوده چرا که امام عصر عج جهان بشریت را از گمراهی و تاریکی نجات خواهد داد.

آیت الله شبستری اظهار کرد: 14 و 15 خرداد نیز از روزهای مهم این هفته و تاریخ انقلاب است و سالروز ارتحال امام ره که برگردن همه حق دارد باید باشکوه بیشتری برگزار شود

وی گفت: ثابت قدمی در مواضع عزت اسلامی، عظمت مسلمانان و اجرای احکام اسلامی از ویژگی های بارز امام راحل بود.

وی افزود: آنهایی که دم از امام می زنند در این روز باید با آرمان های امام نیز بیشتر آشنا شوند و از انتخاب مسوولان از طریق باند بازی و جناح بازی خودداری کنند.

آیت الله شبستری گفت: برنامه های 15 خرداد نیز باید بدون نقص و در شان این روز بزرگ برگزار شود و یاد و خاطره پیشتازان انقلاب را که در 15 خرداد 42 و در دفاع از رهبری و ولایت به شهادت رسیدند گرامی داشته شود.


نوشته شده در   جمعه 8 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode