ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 31 مرداد 1389     |     کد : 8954

توصیه‏ آیت الله مبشر کاشانی برای ماه رمضان

صله رحم نمائیم و از خویشان تفقد کنیم، تا زنده هستیم اموال خود را حسابرسی کنیم و از مظالم و حقوق عباد پاک نمائیم و حقوق خدا و حقوق مردم را بپردازیم، که فردا دیر است...

صله رحم نمائیم و از خویشان تفقد کنیم، تا زنده هستیم اموال خود را حسابرسی کنیم و از مظالم و حقوق عباد پاک نمائیم و حقوق خدا و حقوق مردم را بپردازیم، که فردا دیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم. ماه رمضان، ماه ضیافت الله است که خداوند متعال روزه گرفتن در این ماه را بر مسلمین غیر از مریض و مسافر، فرض و واجب نموده و این دو گروه باید روزه‏های فوت شده را در ماه‏های دیگر قضا نمایند.
ماه مبارک رمضان، ماه سلوک الی الله است که همه ابعاد سلوکی را دربردارد. جسم و روح سالک را پرورش می‏دهد. ماه عبودیت و بندگی خاص و تزکیه نفوس از هواهای نفسانی و وساوس شیطانی است. ماه شوق و اشتیاق به تقرب الی الله و لقاءالله برای اولیاءالله است. ماه تطهیر قلوب از امراض باطنی مانند: بخل و حسد،کینه توزی، مکر و حیله و خدعه و ...
ماه تنویر القلوب به معرفت و عشق به خدا و مودت و ولایت محمد و آل محمد (ص) است.
ماه تنزیه اعضا وجوارح از آلودگی‏هاست، مانند چشم از تجاوز به حریم غیر و نامحرم و بستن زبان از دروغ و افترا،تهمت و قسم ناحق و شهادت کذب و سخن چینی و بدزبانی و ... و گوش از شنیدن لهو و غیبت و ... و اجتناب شکم از خوردن و نوشیدن حرام و شبهه ناک و ... می‏باشد.

محرم راز
جمیع اعضا و جوارح روزه‏دار، احرام معنوی می‏بندد و محرم می‏شود که غیرمحرم، محرم راز نمی‏شود و وارد حریم محبوب نمی‏شود.
انسان مؤمن، پس از احرام معنوی و ورود به حریم قرب الهی به راز و نیاز می‏نشیند؛ «قائماً باللیل» شب زنده‏داری می‏کند و با تلاوت قرآن که خواندن یک آیه قرآن در این ماه معادل یک ختم قرآن ثواب دارد و یا با اقامه نماز مستحبی که خداوند برای او برات برائت از آتش جهنم می‏نویسد و با ذکر استغفار که پیوسته باران غفران و رحمت الهی به او می‏بارد و نسیم عفو و رضوان حضرت محبوب را درک می‏کند و یا با ذکر صلوات که موجب سنگینی ترازوی عمل می‏گردد، سبقت تقرب الی الله می‏گیرد.

روزه‏دار واقعی
از آنجا که به فرمایش امیرالمؤمنین صلوات الله علیه که فرمود:«چه بسیار روزه دارانی که از روزه گرفتن غیر از تحمل گرسنگی وتشنگی بهره‏ای نمی‏برند» و امید است که ما این چنین نباشیم، بلکه تحمل گرسنگی و تشنگی یادآور قیامت و تشنگی فردای محشر و روز های بینوایی و تهی دستی‏مان در عالم برزخ و نیز یادآور حال فقرا و مستمندان در دنیا که قادر به تهیه غذای روزانه زن و فرزند خود نیستند، باشد.

فردا دیر است
صله رحم نمائیم و از خویشان تفقد کنیم، تا زنده هستیم اموال خود را حسابرسی کنیم و از مظالم و حقوق عباد پاک نمائیم و حقوق خدا و حقوق مردم را بپردازیم، که فردا دیر است.

کیفیت رازو نیاز
بهتر است به ادعیه و اذکارمأثوره به خصوص آنچه درکتاب شریف «مفاتیح الجنان» آمده عمل شود و «دعای افتتاح و دعای سحر» فراموش نشود. لازم هم نیست تمام ادعیه و اذکار را بخوانیم بلکه باید به قدر وسعت زمان و حوصله و کشش و به قدر توان، قرآن و نماز یا ادعیه و اذکار خوانده شودومهم خضوع وخشوع وتوجه قلب به حضرت محبوب ومعبود است.
ذکر شریف «استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم، الرحمن الرحیم واتوب الیه» که فرموده امام جعفرصادق است، هرشب حداقل 100 مرتبه خوانده شود.
خواندن دعای جوشن کبیر هر شب بلکه به مدت یک اربعین، دل را به تجلیات انوار اسماءالله منور می‏نماید.

منبع: ابنا


نوشته شده در   يکشنبه 31 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode