ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 دي 1404
دوشنبه 1 دي 1404
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394     |     کد : 89319

بزرگ‌ترین پل فلزی شهری شمال‌غرب در تبریز افتتاح شد

همزمان با هفدهمین سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی، پروژه تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن «شهیدان حضرت‌پور» به‌عنوان بزرگ‌ترین پل فلزی شهری شمال‌غرب در تبریز با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.


همزمان با هفدهمین سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی، پروژه تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن «شهیدان حضرت‌پور» به‌عنوان بزرگ‌ترین پل فلزی شهری شمال‌غرب در تبریز با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تبریز، پروژه تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن «شهیدان حضرت‌پور» امروز توسط صادق نجفی شهردار کلانشهر تبریز و خانواده شهیدان حضرت‌پور افتتاح شد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن در کمتر از 10 ماه با ثبت رکوردی جدید در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز به بهره‌برداری رسید.

این پل که به نام «شهیدان حضرت‌پور» مزین شده با هزینه‌ای معادل 180 میلیارد ریال در میدان راه‌آهن تبریز در امتداد جاده «سنتو» احداث شده است.

عملیات اجرایی این پروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین پل فلزی شهری شمال‌غرب از مرداد ماه سال 93 آغاز شد و با حمایت‌های شهردار و شورای محترم کلانشهر تبریز، در عرض 10 ماه به اتمام رسید.

تقاطع غیرهمسطح «شهیدان حضرت‌پور» در مسیر ترانزیتی کلانشهر تبریز با رفع مشکل ترافیکی این منطقه عبور و مرور خودروها از سمت شمال به جنوب و جنوب به شمال را ممکن می‌سازد.

این پل با سازه تلفیقی بتن و فولادی و ستون‌های فلزی در دو باند 850 متری و عرض 24.5 متر احداث شده است.

پل راه‌آهن دارای هفت دهانه به صورت دو دهانه 18 متری، دو دهانه 22 متری و سه دهانه 25 متری با 210 عدد شمع است که برای استحکام این روگذر 96 ستون در 6 ردیف به ارتفاع مرکزی 7.9 متر احداث شده است.

همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی، با پیام ویدیوئی دکتر روحانی، فعالیت 17 دستگاه اتوبوس دو کابین در خط بی.‌آر.تی آغاز شد.

طراحی ویژه در قسمت‌های مختلف پلکان و صندلی برای برخورداری جانبازان و معلولان، از جمله ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید به شمار می‌رود.

با تزریق این تعداد اتوبوس به خط بی.آر.تی تبریز، توان خدمت‌رسانی این سامانه 30 درصد افزایش خواهد یافت.

اعتبار صرف شده توسط شهرداری تبریز برای این 17 دستگاه اتوبوس 170 میلیارد ریال است.

در آینده‌ای نزدیک با رونمایی از 37 دستگاه دیگر، اتوبوس‌های دو کابین جدید به 50 دستگاه افزایش خواهد یافت.


نوشته شده در   پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode