ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394     |     کد : 89057

اظهار تاسف امام جمعه تبریز از افزایش روزافزون طلاق در جامعه

امام جمعه تبریز بی‌اخلاقی، بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و توجه بیش از حد به زندگی غربی را از عوامل مهم گسترش طلاق در جامعه اعلام کرد.


امام جمعه تبریز بی‌اخلاقی، بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و توجه بیش از حد به زندگی غربی را از عوامل مهم گسترش طلاق در جامعه اعلام کرد.


 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر صدور حکم اعدام برای شیخ نمر روحانی مجاهد شیعه عربستان از سوی حکام رژیم آل‌سعود را محکوم کرد و افزود: اگر این جنایت وحشیانه اتفاق بیفتد رژیم سفاک سعودی از هم می‌پاشد.

وی با بیان اینکه این حکم نشان دهنده ضعف و استیصال این خاندان است و این اقدام اهانت آشکار به وجدان‌های بیدار بشری و مسلمانان جهان است، افزود: این روحانی مجاهد عاشق شهادت است که عین سعادت برای او است، اما اینکه مجامع جهانی در این زمینه سکوت اختیار کرده و در خفقان به سر می‌برند، جای تامل و تعجب بسیار دارد.

عضو خبرگان رهبری به رژیم آل‌سعود هشدار داد و گفت: عربستان اگر حکم اعدام روحانی مجاهد شیعه شیخ نمر را اجرا کند هم مردم عربستان و مردم مسلمان دنیا عکس‌العمل نشان خواهند داد و مطمئنا این حکم اجرا شود نفس‌های آخر حکام آل سعود قطع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: امروز اوباما کمپ دیوید را مرکز و کانون فتنه کرده است.

خطیب جمعه تبریز گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه و جهان اسلام رئیس جمهور آمریکا برای نجات دادن عربستان از باتلاق یمن و رایزنی و مشورت آمریکا با نوکران منطقه‌ای خود برای مقابله با قدرت روز افزون ایران سران مرتجع عربی را به کمپ دیوید دعوت کرد.

وی افزود: البته کمپ دیوید این روزها بنگاه معاملاتی آمریکا برای فروش جنگ افرازهای خود به دولت‌های خاورمیانه تبدیل شده است.

مجتهدشبستری ادامه داد: پادشان عربستان به دلیل کهولت سن و بیماری آلزایمر برای پیشگیری از آبروریزی در این جلسه شرکت نکرد و دو تن از تازه به دوران رسیده‌های خود را به این جلسه فرستاد.

عضو خبرگان رهبری به حاکمان بی‌ریشه آل‌سعود و آل‌خلیفه و برخی شرکای قدرت‌طلب هشدار داد باید بدانند این راه که برای حفظ تاج و تخت خود دست به دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی شده‌اید به جز کوتاه کردن مسیر تا پرتگاه سقوط و اضمحلال و نابودی ثمری نخواهد داشت.

وی همچنین به قضایای تأسف‌آور یمن نیز اشاره و تأکید کرد: سعودی‌ها مرتکب خطای بزرگی در یمن شده‌اند و قطعاً آثار جنایتی که مرتکب شده‌اند، گریبان خود آنها را خواهد گرفت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر کشتار مردم مظلوم در یمن متوقف شود، افزود: قضایای یمن نشان می‌دهد که یک تفکر غیر حکیمانه و جاهلانه‌ای در درون سعودی‌ها، در مورد مسائل یمن تصمیم‌گیری می‌کند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: عید مبعث بزرگترین عید نجات بشریت از ضلالت و گمراهی است و امیدوارم تمامی مسلمانان جهان تحت لوای رسول اکرم(ص) پیروز و موفق شوند.

در جامعه اسلامی رشد طلاق جای تاسف و تامل دارد

وی با اشاره به نامگذاری 25 اردیبهشت ماه با عنوان روز خانواده، از گسترش بی‌رویه و رو به افزایش پدیده طلاق در کشور انتقاد کرد و گفت: اینکه در جامعه اسلامی رشد طلاق افزایش پیدا کرده و به 20 درصد ازدواج‌ها برسد، جای تاسف و تامل بسیار دارد.

خطیب جمعه تبریز بی اخلاقی، بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و توجه بیش از حد به زندگی غربی را از عوامل مهم گسترش طلاق در جامعه اعلام کرد.


نوشته شده در   جمعه 25 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode