ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 18 ارديبهشت 1394     |     کد : 88758

آیت‌الله مجتهدشبستری: مذاکره بر پایه تهدید برای ملت ایران قابل قبول نیست

امام جمعه تبریز گفت: مذاکره بر پایه تهدید برای ملت ایران قابل قبول نیست.


امام جمعه تبریز گفت: مذاکره بر پایه تهدید برای ملت ایران قابل قبول نیست.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: مذاکره بر پایه تهدید برای ملت ایران هرگز قابل قبول و پذیرش نیست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه این ملت همواره از هویت و شخصیت خود دفاع کرده است، افزود: ملت ایران به هیچ وجه زیربار تحمیل، زور، تحقیر و تهدید نمی‌رود و برای استکبار ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مذاکره در زیرشبح تهدید معنایی ندارد و ملت ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی‌تابد، متذکر شد: این قابل قبول نیست که همزمان با مذاکرات طرف مقابل دائماً تهدید کند.

وی عنوان کرد: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای همواره باید خطوط قرمز و اساسی مدنظر رهبری مدنظرشان بوده و آن را ملاک عمل خود قرار دهند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: ایران نسبت به هر زمان دیگر این آمادگی را دارد که اگر کوچک‌ترین تعرض به ایران شود پاسخی پیشمان‌کننده در کمترین زمان و با اقتدار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تجاوزات ناجوانمردانه رژیم آل‌سعود که با حمایت استکبار و سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشر صورت می‌گیرد، چنین توضیح داد: عربستان تا به امروز تنها از طریق هوایی به زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم مظلوم یمن حمله کرده و به غیر از چند کشور مظلوم در دنیا تنها مانده است.

وی با بیان اینکه انصارالله به لحاظ میدانی گسترده‌تر از یک قوم عمل کرده است، بیان داشت: اگر سعودی‌ها جرأت دارند وارد جنگ زمینی شوند و آن وقت قطعاً مرزهای زمینی یمن به گورستان سعودی‌ها تبدیل می‌شود.

امام جمعه تبریز، سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشر را نشانه مرگ آنان دانست و اضافه کرد: مردم قهرمان ایران اسلامی به ویژه آذربایجان آمادگی کامل دارند و مکرراً به ما مراجعه می‌شود که مقام معظم رهبری چه زمانی اجازه می‌دهند به جنگ داعشی‌ها و وهابی‌ها برویم؟

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه رهبرا مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان منتظر اجازه شما هستند، ابراز داشت: جوانان ما آمادگی دارند که اگر مقام معظم رهبری مصلحت بدانند به مردم مظلوم یمن کمک کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز مقابله امام خمینی (ره) با تصویب قانون کاپیتولاسیون در ایران اشاره و تأکید کرد: امام راحل با این حرکت موجب بیداری و هوشیاری مردم و حوزه‌های علمیه در برابر تهدیدات و نقشه‌های شوم استکبار شدند.

وی عنوان داشت: امام خمینی (ره) با درایت و تیزهوشی خود، مردم ایران را از دام اجرای کاپیتولاسیون در کشور نجات دادند.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: اگر درایت و آینده‌نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی نبود، هنوز گرفتار خیانت‌های سرسپردگان به غرب بودیم و به ‌لطف خدا این اقدام‌ ننگین آمریکایی‌ها با موضع‌گیری حضرت امام (ره) خنثی شد.

وی تصریح کرد: با لغو کاپیتولاسیون عزت به ملت و ایران اسلامی بازگشت و ایران استقلال کامل به دست آورد.

* نگرانی وهابیت از حضور بانشاط و باشکوه جوانان در مراسم‌های نماز جمعه و اعتکاف

خطیب جمعه تبریز با اشاره به شوق عمومی و اقبال حیرت‌انگیز به سنت حسنه اعتکاف، امسال را از جمله برکات الهی و از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی خواند و متذکر شد: عشق وصف‌ناپذیر جوانان به اعتکاف پس از انقلاب اسلامی که امروز در مساجد و دانشگاه‌ها نمود دارد، باید به عنوان فرصتی ارزشمند قدر دانسته شود.

این مسئول یادآور شد: این علاقه وافر جوانان معتکف موجب می‌شود تا سه روز را خالصانه به عبادت پروردگار اختصاص دهند و به راز و نیاز مشغول شوند و این امر جای شکر فراوان دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش پایانی سخنان خود افزود: حضور باشکوه، بانشاط و پرشور شیعیان به ویژه جوانان در نماز جمعه و مراسم اعتکاف وهابیت را نگران کرده است.


نوشته شده در   جمعه 18 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode