ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 ارديبهشت 1394     |     کد : 88366

امام جمعه شهر مهربان: شوراها نباید محل تاخت و تاز اغراض سیاسی باشد

امام جمعه شهر مهربان گفت: متن شورا نباید محل تاخت و تاز اغراض سیاسی باشد به گونه‌ای که اعضای شورا نباید اجازه دهند که هوای نفس بر این مجموعه حاکم شود.


امام جمعه شهر مهربان گفت: متن شورا نباید محل تاخت و تاز اغراض سیاسی باشد به گونه‌ای که اعضای شورا نباید اجازه دهند که هوای نفس بر این مجموعه حاکم شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به توقف جنگ افروزی ائتلاف نظامی تحت هدایت عربستان علیه مردم یمن، پس از یک ماه با اعلام آتش بس رسمی، اظهار داشت: شاید مقامات سعودی برای نخستین بار خشنود باشند که توانسته‌اند نقش رهبری منطقه‌ای از منظر نظامی را تجربه کنند یا دوستان و دشمنان واقعی خود را در خاورمیانه، در بزنگاه عمل شناسایی کنند؛ اما از این واقعیت هم گریزی ندارند که فرجام حمله به یمن جز شکست نبوده است.

امام جمعه مهربان با اشاره به شهادت نزدیک به هزاران نفر و زخمی شدن سه هزار و 500 نفر از مردم بی‌دفاع یمن در جنگ 27 روزه، افزود: این جنگ با وجود خسارات زیادی که به زیرساخت‌ها تا سیاست کشور یمن وارد کرد و شهادت و زخمی شدن هزاران نفر را باعث شد ولی در مجموع دستاوردهایی برای مردم یمن و حتی جهان اسلام داشت.

خطیب جمعه مهربان، شکست مفتضحانه ائتلاف علیه یمن به سرکردگی سعودی‌ها در حالی که مقام معظم رهبری دقیقاً آن را پیش‌بینی کرده و فرموده بودند، که سعودی‌ها در این مسئله خسارت خواهند کرد و ضرر خواهند کرد را یکی از دستاوردها برای مردم یمن و جهان اسلام برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی با اشاره به قرار گرفتن بسیاری از ملت‌ها و کشورهای مسلمان برابر سعودی‌ها و عدم همراهی کشورهایی مانند پاکستان، افزود: ایجاد جبهه مقاومت و شفاف شدن مرز دوست و دشمن برای توده مردم یمن در جریان جنگ 27 روزه بسیار با اهمیت بود.

امام جمعه مهربان ایجاد هماهنگی و همکاری بی‌سابقه قبایل و طوایف یمن در برابر دشمن متجاوز و اخراج سیاسیون وابسته به استکبار و پناه برده به دامن سعودی‌ها را از دیگر دستاوردهای مردم یمن در این جنگ 27 روزه برشمرد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست نظامی حمله آمریکا در واقعه طبس در سال 1359، اظهار کرد: واقعه طبس روز رسوایی و شکست آمریکا در برابر امدادهای غیبی الهی بود و متأسفانه آمریکایی‌ها با گذشت 35 سال از واقعه طبس هنوز درس عبرت لازم را نگرفته‌اند.

امام جمعه مهربان افزود: حضرت امام (ره) در خصوص واقعه طبس فرمودند، هیلکوپترهای آقای کارتر را شن‌ها ساقط کردند و شن‌ها مأمور خدا بودند و باد نیز مأمور خداست و قوم عاد را بادها از بین برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی افزود: شورای اسلامی در قانون اساسی جایگاه خوبی دارد و سفارش بزرگان نیز همواره بر شور و مشورت با متخصصان در انجام کارها بوده است.

خطیب جمعه مهربان افزود: سفارش شده است که در کارهایتان با عقل و تدبیر عمل کنید و اگر مشکلی باقی ماند با اهل تخصص مشورت کنید، اگر با عقل و شعور به نتیجه نرسیدند سپس استخاره کنید.

امام جمعه مهربان شوراها را عرصه خدمتگزاری عنوان کرد و گفت: عرصه شوراها عرصه خدمتگزاری و خدمت بوده و به نوعی شوراها یک پارلمان محلی است که با استفاده از ظرفیت این جایگاه می‌توان برای پیشرفت شهرها و روستاها حرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی با درخواست از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای دور کردن شوراها از اغراض سیاسی و قومی و قبیله‌ای، اظهار کرد: متن شورا با توجه به اینکه یک اصل قرآنی است و مجموعه مقدس شورا با توجه به الهام گرفتن از آیات قرآنی، نباید محل تاخت و تاز اغراض سیاسی باشد و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نباید اجازه دهند که هوای نفس بر این مجموعه حاکم شود.

خطیب جمعه مهربان با تاکید بر این نکته که شوراها نباید در تصمیم‌گیری‌ها منافع شخصی را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: شوراها در روز قیامت به خاطر مسئولیتی که داشتند جوابگوی اعمال خود خواهند بود.

امام جمعه مهربان وظیفه نظارتی شوراها را یکی از مهمترین بخش‌های مسئولیتی شوراها عنوان کرد و افزود: شوراها با توجه به وظایف و اختیارات نظارتی که دارند باید در برخورد با هرگونه فسادی مماشات نکنند.

خطیب جمعه مهربان با توجه به آغاز ثبت‌نام از خواهران برای مراسم معنوی اعتکاف در شهر مهربان اظهار امیدواری کرد که خیران همچون سایر برنامه‌ها در زمینه تأمین هزینه‌های مراسم اعتکاف همکاری کنند.


نوشته شده در   شنبه 5 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode