ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1389     |     کد : 8835

باهوش ترين مديران را بشناسيد

نشريه «فورچون» به تازگي ليستي از 50 فرد باهوش جهان تکنولوژي منتشر کرده است که در آن نام استيو جابز در برترين جايگاه اين ليست به چشم مي خورد. نشريه «فورچون» به تازگي ليستي از 50 فرد باهوش جهان تکنولوژي منتشر کرده است که در آن نام استيو جابز در برترين جايگاه اين ليست به چشم مي خورد...

 نشريه «فورچون» به تازگي ليستي از 50 فرد باهوش جهان تکنولوژي منتشر کرده است که در آن نام استيو جابز در برترين جايگاه اين ليست به چشم مي خورد.
به گزارش مهر، مجله «فورچون» ليستي از 50 فرد باهوش جهان تکنولوژي را منتشر کرد که شايد حدس زدن رتبه اول اين ليست چندان کار دشواري نباشد زيرا اين فرد در حال حاضر يکي از تاثيرگذارترين و جنجالي ترين افرادي است که نامش به صورت مداوم در اخبار روز ديده و خوانده مي شود: به اعتقاد «فورچون» مديرعامل شرکت اپل استيو جابز باهوش ترين مديرعامل در جهان تکنولوژي است.
زماني که جابز در سال 1997 و پس از 12 سال دوري به شرکت اپل بازگشت، اين شرکت تنها چند قدم تا ورشکستگي فاصله داشت. 13 سال بعد سرمايه اش به 250 ميليارد دلار رسيد و اکنون اپل با ارزش ترين شرکت تکنولوژي در جهان به شمار مي رود که تمامي صنايع جهان را به گونه اي تحت تاثير خود قرار داده و در حال دگرگون ساختن آنها است.
بدون شک «آي-تيونز» در صنعت موسيقي، پيکسار در صنعت انيميشن، آي-فن در صنعت ارتباطات و آي-پد در صنعت رايانه تاثيرگذار بوده اند به طوري که براي مثال سازندگان و توليد کنندگان رايانه اکنون براي جبران محصول «آي-پد» اين شرکت و رقابت براي توليد نمونه اي مشابه به دردسرهاي زيادي افتاده اند.
در اوايل سال جاري استيو جابز به عنوان مديرعامل دهه اخير انتخاب شد و ماه گذشته نيز در ليست «بارون» وي به عنوان ارزشمندترين مديرعامل جهان معرفي شد. از وي به عنوان يک فرد رويايي، برترين مدير ريز رايانه ها و يک مجري و نمايشگر چيره دست ياد شده که توانسته قبل از ارائه محصول چنين حس انتظاري را درباره محصولات شرکتش به وجود آورد و برنامه رونمايي آنها را به برنامه هايي سرگرم کننده و هيجان انگيز تبديل کند.
کنترل ديکتاتور مآبانه وي بر روي اوضاع مي تواند براي همکارانش آزار دهنده باشد. براي مثال زماني که جابز 55 ساله تصميم مي گيرد که محصولات اپل از اين پس از «ادوبي فلش» پشتيباني نکنند کدي که بيشتر وب سايتهاي ويديويي به آن وابسته هستند، طراحان مجبور مي شوند ابزارهاي جديدي را طراحي کنند. با اين همه بينش جابز، ظرافت و زيبايي را به محصولات شرکتش هديه مي دهد و باعث مي شود کاربرانش براي ديدن محصولات جديد ثانيه شماري کنند.
در ادامه ليست باهوش ترينهاي جهان تکنولوژي مي توان نام «جف بزوس» مديرعامل شرکت آمازون را در رتبه دوم، «ميتچ گلد» مديرعامل شرکت «دندرئون» را در رتبه سوم، «جک ما» از شرکت «علي بابا» را در رتبه چهارم، «ريچار روزنبلت» از شرکت «ديمند مديا» را در رتبه پنجم، «جاناتان ايو» از بخش طراحي شرکت اپل را در رتبه ششم، «جان چيپ چيس» از شرکت «فراگ ديزاين» را در رتبه هفتم، «ايندراني مدهي» از شرکت مايکروسافت را در رتبه هشتم، «شيگرو مياماتو» از شرکت نينتندو را در رتبه نهم و «ديه گو رودريگز» از شرکت IDEO را در رتبه دهم مشاهده کرد.
بر اساس گزارش فورچون، «مارک زاکربرگ» مديرعامل جوان شبکه اجتماعي فيس بوک رتبه شانزدهم ليست باهوش ترينهاي تکنولوژي را به خود اختصاص داده و همچنين نام «سرگئي برين» و «لري پيج» بنيانگذاران گوگل مشهور در رتبه 18 باهوش ترينهاي جهان تکنولوژي قرار گرفته اند. در عين حال «جک دورسي» بنيانگذار توئيتر و جيمز کامرون خالق آواتار به ترتيب رتبه هاي بيستم و سي و يکم اين ليست را اشغال کرده اند.

ليست باهوش ترين افراد جهان تکنولوژي:
1- استيو جابز مديرعامل شرکت اپل
2- جف بزوس مديرعامل شرکت آمازون
3- ميتچ گلد مديرعامل شرکت دندرئون
4- جک ما از شرکت علي بابا
5- ريچار روزنبلت از شرکت ديمند مديا
6- جاناتان ايو از بخش طراحي شرکت اپل
7- جان چيپ چيس از شرکت فراگ ديزاين
8- ايندراني مدهي از شرکت مايکروسافت
9- شيگرو مياماتو از شرکت نينتندو
10- ديه گو رودريگز از شرکت IDEO
.
.
.
16- مارک زاکربرگ مديرعامل شبکه اجتماعي فيس بوک
.
.
18- سرگئي برين و لري پيج بنيانگذاران
.
.
20- جک دورسي بنيانگذار توئيتر
.
.
.
31- جيمز کامرون خالق آواتار


نوشته شده در   شنبه 23 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode