ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 فروردين 1394     |     کد : 88098

ايران در برابر هر نوع تعرض مقتدرانه دفاع مي‌كند

حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم کل قوا صبح ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان، کارکنان و خانواده هاي شهداي ارتش، نيروهاي مسلح را به حفظ و تقويت بصيرت و جهتگيري‌هاي ديني و انقلابي وافزايش توان دفاعي و تسليحاتي و آمادگي روحي توصيه موکد کردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه تهديدي براي منطقه و کشورهاي همسايه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضي کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان ارتش:
ايران در برابر هر نوع تعرض مقتدرانه دفاع مي‌كند


حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم کل قوا صبح ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان، کارکنان و خانواده هاي شهداي ارتش، نيروهاي مسلح را به حفظ و تقويت بصيرت و جهتگيري‌هاي ديني و انقلابي وافزايش توان دفاعي و تسليحاتي و آمادگي روحي توصيه موکد کردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه تهديدي براي منطقه و کشورهاي همسايه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضي کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد.

در اين ديدار که همزمان با ايام گراميداشت روز ارتش برگزار شد، فرمانده کل قوا با تبريک اين روز، نامگذاري 29 فروردين را به عنوان روز ارتش جمهوري اسلامي ايران يکي از ابتکارات بزرگ امام راحل(ره) در اوايل پيروزي انقلاب در مقابل تلاش برخي جريان‌ها براي از بين بردن ارتش، خواندند و افزودند: با هوشمندي امام بزرگوار(ره) ارتش، باقدرت و قوت باقي ماند و به عنوان يک مجموعه انقلابي، در عرصه هاي مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، نقش ايفا کرد و براي کشور افتخار و حماسه آفريد.

رهبرانقلاب اسلامي با تاکيد بر اين‌که 29 فروردين به معناي ايستادن ارتش به پاي انقلاب و در مسير خدمت به هدف‌هاي مردم است، خاطر نشان کردند: يکي از خصوصيات ارتش جمهوري اسلامي، پايبندي به تعهدات و موازين ديني است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پايبند نبودن بسياري از ارتش‌هاي جهان به قوانين بين‌المللي و موازين انساني هنگام پيروزي يا شکست، افزودند: نمونه بارز اين موضوع، رفتار قدرت‌هاي جهاني و به ويژه آمريکا است که هيچ اعتنايي به قوانين بين‌المللي و موازين انساني نمي‌کنند و دست به هر جنايتي مي زنند.

ايشان حوادث يمن، جنگ غزه و جنگ لبنان را نمونه هايي از پايبند نبودن به قوانين بين‌المللي برشمردند و تأکيد کردند: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران همواره پايبند به تعهدات و قوانين اسلامي هستند و هيچ گاه نه هنگام پيروزي طغيان مي کنند و نه هنگام خطر، از ابزارها و روش هاي ممنوع استفاده مي کنند.

رهبرانقلاب اسلامي افزودند: اين‌که جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرده به دنبال سلاح هسته اي نمي رود، در همين چارچوب و بر اساس تقيدات ديني است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي تبليغات و اتهامات مبني بر دخالت ايران در مسائل کشورهاي منطقه، خاطر نشان کردند: اين اتهام زني ها خلاف واقع است، زيرا ايران در مسائل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد. ايشان گفتند: ما از کساني که به غيرنظاميان و زنان و کودکان حمله مي‌کنند متنفر و بيزاريم و معتقديم آن‌ها از اسلام و وجدان انساني بي خبرند، اما در مسائل کشورها دخالت نمي کنيم.

رهبرانقلاب اسلامي خصوصيت بارز پايبندي نيروهاي مسلح ايران به مباني اسلام و قوانين الهي را علت اصلي محبوبيت آنان در ميان مردم دانستند و گفتند: خصوصيت ديگر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، ارتقاء روزافزون آمادگي‌هاي دفاعي و تجهيزاتي و تسليحاتي است که به پشتوانه آيه شريفه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» انجام مي‌شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اين که پيشرفت‌هاي نظامي و دفاعي نيروهاي مسلح، در ميان پيشرفت‌هاي برجسته علمي و فناوري کشور، نمونه و جزء برترين‌ها است، خاطر نشان کردند: اين پيشرفت‌ها و توانمندي‌ها در شرايط فشارها و تحريم‌هاي کم سابقه و کمبود منابع به دست آمده که کار بسيار فوق العاده‌اي است و بايد همچنان پرشتاب ادامه يابد.

ايشان با اشاره به ناخرسندي بدخواهان ملت ايران از پيشرفت‌هاي دفاعي نيروهاي مسلح و تلاش براي جلوگيري از اين روند، افزودند: بر همين اساس است که آن‌ها بيشترين فشار تبليغاتي خود را بر اين موضوع به ويژه پيشرفت‌ها در عرصه هاي موشکي و پهپادها متمرکز کرده اند اما منطق صحيح عقلايي به پشتوانه آيه شريفه قرآن به ما مي‌گويد که بايد اين مسير را با قدرت ادامه دهيم.

رهبرانقلاب اسلامي به تهديدهاي وقيحانه آمريکايي ها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتي سکوتِ طرف مقابل، يکي از مقامات آن‌ها اخيراً بار ديگر از گزينه هاي روي ميز سخن گفته است. آن‌ها از يک طرف اين گونه «لاف» مي زنند و از طرف ديگر مي گويند جمهوري اسلامي ايران بايد پيشرفت‌هاي دفاعي خود را متوقف کند که سخني ابلهانه است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه اين سخنان ابلهانه را نخواهد پذيرفت و ملت ايران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گيرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و يکپارچه و همچون مشتي مستحکم در مقابل مهاجمِ غير‌منطقي خواهد ايستاد.

فرمانده کل قوا خطاب به نيروهاي مسلح گفتند: همه دستگاه‌ها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه بايد آمادگي هاي نظامي و دفاعي و سازماندهي هاي رزمي و آمادگي هاي روحي خود را روز به روز افزايش دهند و اين به منزله يک دستور العمل رسمي است.

رهبرانقلاب اسلامي با تأکيد بر اين که روحيه نيروهاي مسلح کشور از جمله ارتش بسيار بالا است، خاطر نشان کردند: جمهوري اسلامي ايران با وجود ارتقاي توان دفاعي و نظامي خود اما هيچ گاه تهديدي براي کشورهاي منطقه و همسايه نخواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به افسانه سازي جعلي آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها و برخي کشورهاي دنباله رو آن‌ها در خصوص تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي و تهديد جلوه دادن جمهوري اسلامي، افزودند: امروز بزرگترين تهديد براي جهان و منطقه، آمريکا و رژيم صهيونيستي هستند که بدون هيچ مهاري و بدون پايبندي به مباني و موازين وجداني و ديني در هر نقطه اي که لازم بدانند دخالت مي کنند و کشتار به راه مي اندازند.

ايشان حوادث تأسف آور يمن و حمايت آمريکا و غرب از متجاوز را نمونه اي از رفتار ناامن کننده دنيا برشمردند و خاطر نشان کردند: جمهوري اسلامي ايران، بر خلاف قدرت‌هاي بي مهار، امنيت را بزرگترين نعمت الهي مي‌داند و براي حفظ امنيت خود و ديگران، مي‌ايستد و دفاع مي‌کند.

رهبرانقلاب اسلامي در پايان تأکيد کردند: حفظ امنيت کشور، مرزها و زندگي عمومي مردم از مهمترين وظايف مسئولان نظامي و انتظامي است.

پيش از سخنان رهبرانقلاب اسلامي، اميرسرلشکر صالحي فرمانده کل ارتش در سخناني با گراميداشت 29 فروردين روز «ارتش جمهوري اسلامي ايران» گفت: ارتش انقلابي و حزب‌اللهي جمهوري اسلامي ايران در آمادگي کامل براي حراست از مرزهاي مقدس ايران و حفظ منافع راهبردي کشور است.

سرلشکر صالحي تأکيد کرد: ارتشيان بدون چشمداشتي به توافقات يا عدم توافقات در معادلات بين‌المللي، گزينه‌اي جز عزت نمي‌شناسند و آماده‌اند درهرشرايطي بار ديگر به خلق حماسه‌هاي جاودان بپردازند.

بازتاب جهاني بيانات مقام معظم رهبري

سخنان ‌حضرت آيت‌الله خامنه اي در ديدار جمعي از فرماندهان، کارکنان و خانواده شهداي ارتش جمهوري اسلامي دررسانه هاي خارجي بازتاب داشت.

به گزارش ايسنا،خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي با انتشار اين خبرنوشت: رهبري ايران گفت که داستان سلاح‌هاي هسته‌اي ايران ساختگي است در حالي که آمريکا منبع واقعي تهديد است. اين کشور اکنون در آستانه برگزاري دور جديد مذاکرات در هفته جاري لحن خود را سخت ترکرده است.

آيت‌الله خامنه اي در اين باره گفت: آمريکايي‌ها داستان سلاح‌هاي هسته‌اي را ايجاد کردند تا ايران را به عنوان تهديد معرفي کنند اما تهديد خود آن‌ها هستند.

رهبري ايران ادامه داد: طرف مقابل به طور وقيحانه و منظم ما را تهديد نظامي مي‌کند. حتي اگر آن‌ها اين کار را به طور آشکار انجام نمي‌دادند ما بايد آماده باشيم.

به گزارش آسوشيتدپرس، ايران و گروه 1+5 دردوم آوريل 2015 به چارچوب يک تفاهم براي حصول توافق هسته‌اي نهايي دست پيدا کردند که بر اساس آن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در ازاي لغو تحريم‌هاي بين‌المللي عليه اين کشور محدود خواهد شد.

اما برخي مقام هاي آمريکايي در طول اين مدت گفته‌اند که استفاده از گزينه نظامي عليه تهران هنوز به قوت خود باقي است.

همچنين خبرگزاري رويترز ديروز بخش‌هايي از بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع نيروهاي ارتش را منتشر کرد و گزارش داد: رهبري ايران گفت که آمريکا با ساختن داستان جعلي سلاح‌هاي هسته‌اي ايران تلاش مي‌کند تا اين کشور را به عنوان تهديد نشان دهد و پيش از سرگيري مجدد مذاکرات هسته‌اي در هفته جاري لحن خود را سخت‌تر کرده است.

آيت‌الله خامنه اي که همواره از مذاکرات هسته‌اي حمايت کرده است، هنوزهم بي‌اعتمادي خود را نسبت به آمريکا نشان مي‌دهد. وي که بالاترين مقام ايران محسوب مي‌شود و حرف آخر را در مذاکرات هسته‌اي مي‌زند،درصورت حمايت نکردنش از اين مساله مي‌تواند منجر به بي‌نتيجه ماندن مذاکرات شود.

رهبري ايران همچنين تاکيد کرد که آمريکا خود تهديد واقعي است. طرف مقابل به طور وقيحانه و منظم ما را به اقدام نظامي تهديد مي‌کند و ما بايد براي مقابله آماده باشيم.

روزنامه هاي هاآرتص و ديلي ميل از ديگر رسانه‌هايي هستند که بازتاب گسترده‌اي از بيانات مقام معظم رهبري در روز يکشنبه ارائه دادند.



نوشته شده در   دوشنبه 31 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode