ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 مرداد 1389     |     کد : 8736

اتوبوسي که از روي خودرو رد مي‌شود

چيني ها قصد دارند طرح اتوبوس جديد و دو پاي خود را که از بالاي سر خودروهاي خيابان عبور کرده و مسير خودروها را مسدود نمي کند در يکي از بخش هاي پکن به مورد اجرا بگذارند...


 چيني ها قصد دارند طرح اتوبوس جديد و دو پاي خود را که از بالاي سر خودروهاي خيابان عبور کرده و مسير خودروها را مسدود نمي کند در يکي از بخش هاي پکن به مورد اجرا بگذارند.
به گزارش مهر، يکي از بزرگترين نگراني هاي برنامه ريزي سامانه هاي حمل و نقل عمومي در شهرها يافتن راه حلي براي سرعت بخشيدن به حرکت توده خودروها در خيابانها است.
استفاده از اتوبوس ها به تعداد زياد مي تواند منجر به انسداد جاده ها شده و از آن بدتر وضعيت هواي شهرها را وخيم تر سازد. از سويي ديگر ساخت بزرگراه هاي بسيار وقت گير و پر هزينه است. از اين رو چيني ها که در هر زمينه اي دستي بر آتش دارند جايگزيني سريعتر، پاکتر و کم هزينه تر پيشنهاد کرده اند: استفاده از اتوبوس هايي که از روي سر ديگر خودروها حرکت مي کنند.
مدل اين اتوبوس که براي اولين بار در نمايشگاه بين المللي فناوري هاي نوين پکن در ماه مي به نمايش گذاشته شد در آينده اي نزديک در منطقه «منتوگو» پکن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اين طرح که به شرکتي به نام «شنزن هاشي» تعلق دارد شبيه يک بزرگراه است که دو پاي خود را روي دو لبه جاده گذاشته است. ارتفاع اين اتوبوس چهار تا چهار متر و نيم بوده و دو طبقه است: مسافران در طبقه بالايي آن جا به جا مي شوند و در طبقه پايين خودروهاي شهري مسير هميشگي خود را طي مي کنند.
انرژي اين اتوبوس از خورشيد و جريان الکتريسيته تامين خواهد شد و مي تواند در زماني که هزار و 200 تا هزار و 400 مسافر را جا به جا مي کند با سرعتي در حدود 60 کيلومتر در ساعت بدون مسدود کردن مسير خودروهاي ديگر در خيابانهاي مختلف حرکت کند.
هزينه ساخت اين اتوبوس و مسيرهاي ويژه براي حرکت آن تنها 10 درصد از هزينه ساخت يک بزرگراه خواهد بود و در عين حال گفته مي شود اين اتوبوس مي تواند از ميزان قفلهاي ترافيکي 20 تا 30 درصد بکاهد.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode